OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hemfrid växer så det knakar och vi söker nu fler Bemanningsansvariga i Stockholm.
Hemfrid är Sveriges största (och första) företag inom hemstädning. Vi hjälper våra kunder med tjänster i hemmet som städning, barnpassning, flytt och mycket annat så att kunderna kan få lite mer flow i vardagen. Du vet, den där härliga känslan när allt flyter på och ingenting hakar upp sig.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som Bemanningsansvarig har du ett personalansvar för ca. 40 medarbetare som arbetar som städare hos oss. På Hemfrid tror vi på ett nära ledarskap, och aktiviteter med din personal samt besök på fältet är aktiviteter vi förespråkar. En stor del av din tjänst innebär även personalplanering genom schemaläggning på kortsikt (ex. vid sjukdom) och långsikt.
Under en dag på jobbet som Bemanningsansvarig på Hemfrid kommer du till exempel:
• Ta morgonens varierande utmaningar och ersätta vakanser, kommunicera ut ett nytt städuppdrag till din medarbetare och informera våra kunder kring eventuella förändringar
• Lägga schema för nästa vecka
• Lösa olika utmaningar som sker i den dagliga driften
• Ha ett möte med din närmsta chef kring personalplanering, budget eller annat
Vi erbjuder
Vi nöjer oss inte med att vara branschledande – vi vill hela tiden bli bättre. Därför är det viktigt att alla chefer och medarbetare får möjlighet att utvecklas och utbilda sig. Med hjälp av vår egen utbildningsenhet Hemfridsakademien kan du som bemanningsansvarig lära dig mer om t ex bemanningsplanering, ledarskap, arbetsrätt, arbetsmiljö och mycket annat. Då du har hand om din personals utveckling har vi även passande utbildningar inom Hemfridsakademien att erbjuda våra städare, så som svenskautbildning, utbildning i medel och material, strykutbildning, kristallkroneputs, ergonomi och mycket annat.
Vi ser även till att utvecklas och sprida kunskap kollegor emellan genom våra inspirationsfrukostar, månadsmöten och annat skoj!
Vem söker vi?
Vi söker dig som känner lika stort engagemang för att dina kunder ska bli nöjda som att ditt team ska vara motiverat. Därför söker vi dig som är strukturerad, stresstålig och relationsskapande och har:
• Minst 2 års erfarenhet inom service/tjänstesektorn
• Ledarerfarenhet
• Akademisk examen inom personalvetenskap eller motsvarande utbildning/erfarenhet
Ansökan
Har du kommit såhär långt? Då låter kanske ovan beskrivning som något för dig! Vi tar emot ansökningar och genomför urval och intervjuer löpande. Tjänsten är på heltid 100 % och arbetstiden är förlagd 07-16. Har du frågor kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Jessica Magnusson: jessica.magnusson@hemfrid.se.
Välkommen till oss på Hemfrid!
Om Hemfrid
Hemfrid startade 1996 som enkel idé om hur fler ska orka mer. Vi är idag över 2 000 medarbetare från över 40 olika länder över hela världen som hjälper våra kunder med städning, barnpassning, flytt, fönsterputs och många andra tjänster i hemmet. Att förenkla vardagen för våra kunder är vår främsta drivkraft.
Som medarbetare hos oss får du ett jobb där du får utvecklas i en organisation som har stor trovärdighet på marknaden och aldrig står stilla. Därmed finns det många utvecklingsmöjligheter för såväl företaget som för medarbetarna. Hemfrid är ett värderingstyrt företag där miljömässig och social hållbarhet är en viktig utgångspunkt i vår affär. Vi har medarbetare från hela världen och en bred erfarenhet och kompetensbas. Läs gärna mer om oss på hemfrid.se.
Kontaktpersoner på detta företaget
ansokan.vasteras@hemfrid.se
Eva Hertzman
Maria Nilsson
Uppsala
Anki Birnbaum
+46 018-121313
Therese Fröberg
021-4708932
Anne johansson
Fia Engström
+46 555 915 00
Magda Ranshede
Kikki Kamila
+46 214708931