OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Företagspresentation
Brinner du för att arbeta med fakturahantering och den löpande bokföringen tillsammans med ett team? Vill du vara en del av en internationell, framåtsträvande samt ständigt utvecklande organisation? Då är det här en roll för dig!
3stepIT har ett omfattande tjänsteutbud som riktar sig till företag och andra organisationer med behov att hantera livscykeln för sin IT-plattform. Bolaget hjälper företag att hantera finansiering, administration och återtag av IT-utrustning på ett transparent, kostnadseffektivt och hållbart sätt. I Sverige har 3stepIT kontor i Linköping, Stockholm, Göteborg, Enköping och Klavreström. Bolaget har cirka 100 anställda i Sverige och söker nu en person till ekonomiavdelning i Linköping.
Den här tillsättningen är en hyrrekrytering vilket innebär att du har ett konsultuppdrag via Unik Resurs i ca 6 månader, med en ambition om att övergå i anställning hos kund efter avslutat uppdrag.
Arbetsuppgifter och ansvarsområden
I rollen som redovisningsassistent är dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
- Ansvara för registrering av bolagets kostnadsfakturor, vilket innebär allt från scanning, kontering till bokföring.
- Att vara administratör i attesteringsprogram för fakturor och avtal.
- Ansvara för bolagets mail för ekonomifrågor. I mailen kommer bland annat påminnelser, frågor om kundfakturor och inkommande leverantörsfakturor.
- Att skapa utbetalningsfiler, manuella betalningar samt bokföra utbetalningar.
- Att vara delaktig i bokslut.
- Att upprätta momsdeklaration.
- Att arbeta med att förbättra och effektivisera processer.
- Vara backup för övriga funktioner inom ekonomi.
Din profil
Vi söker dig som:
- Har relevant utbildning inom ekonomi.
- Har några års erfarenhet inom redovisningsrelaterat arbete.
- Erfarenhet av att arbeta med leverantörsfakturor.
- Erfarenhet av att arbeta med momsdeklaration.
- Kan kommunicera obehindrat i tal och skrift på svenska samt engelska.
- Du har goda kunskaper i Excel där du kan hantera mycket data.
- Du har god erfarenhet av att arbeta i affärs- och ekonomisystem.
- Det är meriterande om du har kunskap i Navision samt Palette.
För att lyckas i rollen krävs det att du är en positiv lagspelare, och samtidigt har förmågan att känna dig självständig, noggrann och trygg i din roll som redovisningsassistent. Du har mycket god kommunikativ förmåga. Du gillar att arbeta i ett högt tempo och har gott om eget driv och initiativkraft samt är ansvarstagande som person för dina uppgifter. Att leverera kvalitet inom utsatt tid ser du som en självklarhet. Då företaget är i en expansiv fas tror vi att du är en person som har lätt att se förbättringspotential och möjligheter i ditt arbete.
Ansök redan idag!
Ansökan
Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag!
Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.
Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarig rekryterare;
Elin Gladh och nås på eller på elin.gladh@unikresurs.se
Väl mött!
Unik Resurs
Välkommen till Unik Resurs!
Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång
Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.
Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.
Lycka till!
Kontaktpersoner på detta företaget
Kristina Lind
076-7781513
Carolina Aspdahl
011-4700673
Peter Ardenfors
Marie Johansson
0455-341515
Petra Meyer Gardelin
Susanne Appelqvist
0455-341511
Susanne Appelkvist
örjan Högberg
013-4708091
Petra Meyer Gardelin
013-470 80 83
Peter Ardenfors
013-470 80 84