OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Detta är ett utmärkt tillfälle att komma in i en spännande position i en internationell miljö! Vår division Basmaterial söker en tillfällig försäljningstjänstkoordinator. Du kommer att vara placerad på kontoret i Göteborg och ingå i ett globalt driftsteam. Du kommer att ha daglig kontakt med säljare, kunder, leverantörer, banker, interna avdelningar som redovisning och finans.
Om tjänsten
I din roll hos vår samarbetspartner kommer du få arbeta i en spännande administrativ roll. Mer specifikt innebär det att ha ett nära samarbete med säljarna och stötta dem administrativt med orderinflödet. I denna rollen krävs det att man kan jobba i ett högt tempo, ta snabba beslut, är strukturerad och brinner för service. I rollen bygger man vidare på ett nära samarbete med kunder och leverantörer. Anställningen inleds med en introduktion där du får lära dig det du behöver veta för att komma igång med jobbet på bästa sätt. Tjänsten är tilltänkt att börja omgående, men startdatum kan anpassas utifrån överenskommelse. Tjänsten sträcker sig minst 1 år, men det finns även goda möjligheter att utvecklas vidare med vår samarbetspartner alternativt oss på Manpower.
Vill du gå med i vårt team och bli uthyrd till vår kund i Göteborg och har du erfarenhet av att arbeta med Incoterms och internationell handel? Då ser vi gärna att du söker denna tjänst!
Ditt huvudansvar:
* Följ upp och övervaka med kund och leverantör om smidig orderhantering
* Fakturahantering
* Godkänna leverantörsbetalningar
* Ge instruktioner för utfärdande av korrekt dokumentation för kundgodkännande av varor
* Utför valutakontrakt
* Hantera lagernivå relaterad till tilldelade lager
Dina Färdigheter och krav:
*Erfarenhet av internationell handel är att föredra eller studier från International Business and Trade
*Utmärkt problemlösning orienterad
*Lagspelare samt kunna arbeta självständigt
*Incoterms kunskap
* Kundorienterad, strukturerad och ansvarsfull
*Möjlighet att prioritera och leverera under press
*Positiv attityd, lätt att lära sig, flexibel
*MS Office
* Språk: flytande svenska och engelska
Vi antar en kontinuerlig urvalsprocess, så se till att ansöka så snart som möjligt! Vi söker någon som kan börja så snart som möjligt. Observera att tjänsten är baserad i Göteborg, Sverige. Plats: 411 03, Göteborg
Har du frågor kring tjänsten?
1 Få snabbast svar genom att läsa våra Frågor och svarpå manpower.se
2 Har du problem med din ansökan är du välkommen att kontakta vår kunniga webbsupport på 0771-55 99 10.
Har du frågor gällande jobbet i sig når du mig på karina.vilca@manpower.se
Varmt välkommen med din ansökan, vi ser framemot att höra från dig!
Vad händer när jag skickat in min ansökan?
Vi läser igenom ansökningar löpande. Du kan enkelt se om din ansökan kommit in på Min profil på Manpower.se under Ansökningar.
Om Manpower
Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna.