OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Till ett uppdrag hos en kund i Sundbyberg söker vi en tekniker med stort driv och som vill vara med och påverka vår kunds fortsatta tillväxt med ett kreativt och positivt arbetsklimat.
Tjänsten börjar som ett konsultuppdrag men tanken är att anställningen senare ska gå över till kunden.
Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär.
Arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta som Service desk Agent inom IT-support och drift. Kunden har en IT-miljö med höga säkerhetskrav på system och funktioner. Du kommer fylla kundens behov av IT-support och drift. Kunden har internt ca 150 medarbetare men supporten omfattar även support av interna system som nyttjas av externa kunder.
Utöver en mycket trevlig arbetsplats med högt i tak och konstruktiva dialoger finns stora möjligheter att visa framfötter och växa i sin roll. Du kommer att arbeta proaktivt för att skapa hög tillgänglighet och säkerhet i kundens IT-miljö.
Din profil och kvalifikationen
Vi söker dig med minst 1 års erfarenhet inom liknande arbetsuppgifter. Din förmåga att arbeta affärsmässigt och bygga relationer är oerhört viktig. Du finner glädje i att ge råd och stöd och därmed kan bidra till utveckling. Att du brinner för service och "det lilla extra" samt att du alltid har kunden i fokus är ett måste.
Kvalifikationer
- Administrativ kunskap om AD, Azure AD, MS365, Ärendehanteringsprocess, Dokumentering/uppföljning
- Relevant erfarenhet på minst 1 år och trivs i rollen som en servicedesk-medarbetare
- God grundläggande kunskap gällande server, nätverk, klient, säkerhet och molnlösningar
- Självgående
- God förmåga att finna vägar till rätt lösning
- God analytisk förmåga och vara kvalitetsmedveten
- Ha lätt för att lära dig nya saker och processer relaterade till IT och tjänsten
- Kunna flytande svenska och engelska i både tal och skrift
Vad vi erbjuder
På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.
Mer om oss
Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Nadja Kadic på tfn: 0734-159358 eller nadja.kadic@centric.eu
Registrera din ansökan redan idag, då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sanna Dorielle
073-3571793
Konsultchef Åsa Åkerlind
0733571792
Konsultchef Sara Johansen
0735159356
Sanna Dorielle
073-3571793
Mikael Wikström
0733-571798
Konsultchef Linda Hansen Gjerling
0734-159369
Konsultchef Sara Dahlström
0768-696495
Konsultchef Carmen Stockman
0734159358
Cecilia Beckman
0734159355
Konsultchef Alexander Adolfson
0721775229