OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Strax norr om Göteborg längs Göta älv ligger Ale kommun med en befolkning som ökar mest i regionen. Vi växer med 200 bostäder om året. Frågar du våra nya Alebor är goda kommunikationsmöjligheter, skog och vatten i vacker natur några anledningar. Kalla det gärna livskvalitet.
I kommunen är vi cirka 2 500 anställda som ger Aleborna inspiration att följa sina drömmar. Då krävs riktigt bra medarbetare. Vill du möta Alebornas förväntningar med oss?
ARBETSUPPGIFTER
Har du erfarenhet av administrativt arbete? Är du strukturerad, lösningsfokuserad och tycker om att arbeta i team? Då kan du vara den vi söker till tjänsten som administratör hos oss på socialförvaltningen! Välkommen med din ansökan.
Administrativa enheten finns inom verksamhetsområdet Myndighet och specialiststöd och är en del av socialförvaltningen i Ale kommun. Enheten består av sju administratörer som bistår organisationen med strategiskt och administrativt stöd samt driver utvecklingsarbete på flera fronter. Kommunen växer snabbt och det ställer krav på socialförvaltningen att möta nya och utökade behov. Vill du vara med på den här utvecklingsresan som vi påbörjat?
I enhetens uppdrag ingår bland annat hantering av leverantörsfakturor enligt attestreglemente, handläggning av myndighetsbeslut inom avgifter, dödsbo och habiliteringsersättning. Även administration av personlarm, systemadministration, ekonomisk uppföljning samt statistikrapportering hanteras av enheten. De administrativa arbetsuppgifterna som ingår i tjänsten varierar över tid och fördjupningsuppdrag inom ramen för förvaltningens verksamheter kan tillkomma. Du kommer även tillsammans med teamet att delta i arbetet med utveckling av förvaltningens administrativa processer.
Det här är ett arbete för dig som trivs med att ha många kontakter. Enheten fungerar som en central funktion mot hela socialförvaltningen vilket innebär att du kommer att samverka med stora delar av förvaltningen men också direkt ut mot medborgarna och andra delar av kommunen. Du behöver ha lätt för att skapa struktur och ha förmågan att arbeta fram effektiva lösningar. I arbetet ingår även att vägleda våra kommuninvånare i frågor inom enhetens verksamhet och det är därför viktigt att du har gott professionellt bemötande samt en känsla för god service.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta som administratör. Arbetet ställer krav på att du kan arbeta självständigt, ta ansvar och driva ditt arbete framåt för att nå resultat. Då uppdraget är brett behöver du kunna strukturera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt samt kunna fatta egna beslut även under högt arbetstempo.
Du ska ha en genomgången gymnasieutbildning och önskvärt är en eftergymnasial utbildning med inriktning administration, ekonomi eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Det är meriterande om du har erfarenhet av myndighetsutövning, arkivarbete, avgiftshandläggning eller någon annan tidigare nämnd arbetsuppgift inom enheten. Vi arbetar i system som Treserva, Unit4Prod och Skyresponse. Tidigare erfarenhet inom dessa system är också meriterande för din ansökan.
Vi kommer att hålla intervjuer under ansökningstiden, så välkommen med din ansökan redan idag!
ÖVRIGT
Månadslön. Individuell lönesättning.
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.
Dina personuppgifter behandlas i Visma Recruit under rekryteringsprocessen och i den utsträckning detta är nödvändigt för att uppfylla lagstiftningen. Ansökan raderas 24 månader efter avslutande av rekrytering. Om du har ett Visma Recruit-konto kan du använda redigeringen av din profil för att radera, ladda upp och redigera information. Kontakta annars Ale kommun.
Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.