Är du vår nya administratör?

Är du vår nya administratör?

Arbetsbeskrivning

Administratör till Ignis Juridik.
Verksamheten
IGNIS Begravningsbyråer ägs av Stiftelsen IGNIS som drivs utifrån ett ideellt syfte med fokus på att verka för goda begravningsseder och ett värdigt omhändertagande av avlidna. Stiftelsen har sitt ursprung i Stockholms Eldbegängelseförening som startade sin verksamhet 1882. Som en av landets äldsta begravningsbyråer har vi lång erfarenhet och gedigen kunskap.
IGNIS Begravningsbyråer arrangerar begravningar över hela storstockholm och har en egen avdelning för begravningsrådgivning, transporter, blommor, borgerliga officianter och juridiska tjänster.
Ignis juridik har lång erfarenhet av familjerätt och hjälper våra kunder med all familjejuridik.
Arbetsbeskrivning
Vi behöver nu rekrytera en administratör till vår juridikavdelning. Tjänsten är ett föräldravikariat på 6 månader med möjlighet till förlängning.
Vårt arbete på juridiska avdelningen består i huvudsak av att hjälpa våra kunder med bouppteckningar, boutredningar, arvskiften, testamenten m.m. Som administratör på avdelning kommer du bistå och stötta våra jurister och boutredare i deras dagliga arbete. Du kommer vara vår kontakt utåt mot byråns kunder, myndigheter och andra inom rättsväsendet.
Du kommer bland annat att få arbeta med dokumenthantering, informationssökning, telefoni/växel, ta emot kunder, posthantering, arkivering och i övrigt förekommande administrativa arbetsuppgifter.
Vem är du?
För att trivas i rollen måste du vara en god administratör som är noggrann, ansvarstagande och har god prioriteringsförmåga. Du är prestigelös, arbetar självständigt och har ett flexibelt förhållningssätt.
Vidare ser vi ser att du är serviceinriktad och har god social kompetens och kan ge ett professionellt bemötande i alla situationer. Du gillar att arbeta omväxlande och tycker om att lära dig nya saker.
Vi söker dig som har gymnasiekompetens eller likvärdig utbildning och relevant erfarenhet av administrativt arbete. Det är meriterande om du har erfarenhet från en liknande roll på advokat eller juristbyrå.
Vi förutsätter att du har goda kunskaper i Officepaketet samt att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Du erbjuds
Du erbjuds en varierad och utvecklande roll där du får ta eget ansvar och ofta själv strukturera samt planera dina arbetsuppgifter.
Du kommer att ingå i en grupp av medarbetare där det råder en kollegial samverkan och är högt i tak. Verksamheten är inne i ett expansivt skede och du kommer få vara med på denna spännande resa.
Frågor
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta biträdande avdelningschef Hacer Anar eller HR-ansvarig Yvonne Alm, 08-151660.
Ansökan
Skicka in din ansökan innehållandes personligt brev, CV och ev. betyg till Yvonne Alm, yvonne.alm@ignis.se, så snart som möjligt. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Välkommen med din ansökan!
#jobbjustnu

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Ignis Begravningsbyråer AB Stockholm
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 september 2020
  • Ansök senast: 23 oktober 2020

Postadress

Sveavägen 116
Stockholm, 10432

Liknande jobb


Redovisningsassistent

Redovisningsassistent

20 december 2024

Administratörer för kommande uppdrag på Saab

Administratörer för kommande uppdrag på Saab

20 december 2024