Är du vår nya administratör och kundserviceexpert?

Arbetsbeskrivning

Är du vår nästa administratör?
Är du passionerad över att leverera förstklassig kundservice och överträffa kunders förväntningar? Vill du sätta kunden i centrum och söker en ny utmaning?
VAD VI ERBJUDER DIG
Hos oss får du en dynamisk och utvecklande arbetsplats i en spännande bransch med stark tillväxtvilja där vi satsar på våra medarbetares välmående och utveckling.
Vi vet hur viktigt det är att våra anställda trivs och mår bra, både på och utanför jobbet. Därför erbjuder vi en perfekt balans mellan arbete och fritid. Som en del av vårt team får du bland annat:
Marknadsmässig lön: Vi värdesätter din kompetens och erfarenhet.
Kollektivavtal: Trygghet och rättvisa villkor för alla.
Tjänstepension: Vi ser till att du har en säker framtid.
Friskvårdsbidrag: Vi bryr oss om din hälsa och ditt välmående.
Hobbykvällar: Du kan använda våra verkstäder för din egen bil.
Kontinuerlig utbildning: Vi satsar på din utveckling och ser till att du ständigt växer i din roll.
Utvecklingsmöjligheter inom bolaget: Vi tror på att främja intern karriärtillväxt.
Flextid: Börja och sluta dagen när det passar dig bäst, med två timmars flex i början och slutet av varje arbetsdag.

Självklart får du även en omfattande introduktionsutbildning när du börjar hos oss, så att du känner dig trygg och väl förberedd i din nya roll.
OM FÖRETAGET
Idag är Wallhamn AB Sveriges tredje största fordonshamn samt den största privatägda fordonshamnen i landet. Dessutom är Wallhamn den främsta privata arbetsgivaren i Tjörns kommun, med ca 250 tillsvidareanställda och ca 80 – 100 timavlönade. Wallhamns kombination av hamn, inspektion och verkstad är helt världsunik och har utgjort kärnan i verksamheten ända sedan hamnen grundades 1965. Idag ägs Wallhamn AB av italienska Grimaldi Group.
Oavsett var du bor, är det enkelt att ta dig till oss. Från Göteborg till Wallhamn är det bara 5–6 mil och tar ca 45 minuter att köra. Från Kungälv tar det bara 30 minuter, från Uddevalla 40 minuter och från Ljungskile ca 25-30 minuter.
BILBYGGARNA
Inom Bilbyggarna i Wallhamn arbetar våra erfarna medarbetare med att utveckla och anpassa fordon enligt kundernas specifika önskemål. Våra lösningar är ofta helt kundunika, men vårt fokus förblir alltid detsamma: att erbjuda miljövänliga, högkvalitativa och kostnadseffektiva alternativ.
Ingen kund är för stor eller för liten för oss på Bilbyggarna. Våra kunder sträcker sig från stora kraft- och vattenbolag till mellanstora och små företag. Alla är välkomna hos oss på Bilbyggarna och Wallhamn AB på Tjörn!
Mer information om Bilbyggarna hittar du på vår hemsida
VAD VI KAN ERBJUDA DIG
Vi erbjuder dig en tjänst i en spännande bransch och i ett bolag med en stark vilja att skapa tillväxt och utveckling. Den här rollen är en unik chans för en person med driv att faktiskt ha möjlighet att påverka och utveckla tjänsten, att få styra och forma rollen. Du kommer att leda ett härligt team med stark sammanhållning, där alla tar ansvar för sina arbetsuppgifter samtidigt som man hjälps åt vid behov och bidrar till Wallhamns fortsatta framgång. Givetvis har vi även ett bra kollektivavtal, pensionsavsättning, friskvårdsbidrag, 5 veckors semester m.m.
Oavsett vart du bor, är det enkelt att ta dig till oss. Från Göteborg till Wallhamn är det bara 5,6 mil och tar ca 45 minuter att köra. Från Kungälv tar det bara 30 minuter och från Ljungskile ca 40 minuter. Dessutom är det sällan köer varken till eller från Wallhamn, eftersom du "möter" all trafik!
OM ROLLEN
I rollen som administratör/kundservicemedarbetare på Bilbyggarna kommer du att vara "spindeln i nätet" och spela en central roll i vår organisation. Ditt primära fokus kommer att vara att hantera och administrera kundservicefrågor samt stötta vårt säljteam och verkstadspersonal för att säkerställa att våra kunder får den bästa servicen och supporten.


Här är en närmare titt på dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
Snabbt och korrekt hantera kunders inkommande förfrågningar och order.
Ha ett nära samarbete med våra säljare och verkstadspersonal för att säkerställa smidig kommunikation och effektivt arbete.
Via telefon och mail vårda nya och befintliga B2B-kunder.
Hantera offerter och order samt registrera nya order och transportboka fordon.
Upprätthålla kundrelationer genom leveransuppföljning och undersöka intresse för nya påbyggnader.
Kontinuerligt följa upp utestående offerter för att säkerställa kundnöjdhet.
Delta i avdelningens utvecklingsarbete och arbeta strategiskt mot uppsatta mål.
Utföra övriga förekommande arbetsuppgifter på avdelningen.

OM DIG
Du är en initiativrik och självgående person som förstår vad som krävs för att leverera magisk kundservice. Din noggrannhet och ordningsamhet gör att du alltid håller hög standard i ditt arbete. Du vet vad service innebär, ser vad som behöver göras, och erbjuder kunden det där lilla extra som gör att kundupplevelsen blir förstklassig varje gång de har kontakt med dig.
Din sociala och kommunikativa förmåga gör att du enkelt kan fånga andras uppmärksamhet och på ett smidigt och taktfullt sätt kommunicera med både eftertryck och säkerhet, vilket gör att du får andras tillit. Du gillar utmaningar och ser dem som möjligheter att växa och utvecklas, snarare än hinder. Din lösningsorienterade inställning gör att du ser problem som något som behöver lösas, inte som hinder.
Även om du kanske inte har lång arbetslivserfarenhet, värdesätter vi din rätta inställning och vilja att lära dig. För oss är det viktigt att du lever efter våra värdeord: Gemenskap, Ansvarstagande, Kvalité och Respekt. Dessa värderingar genomsyrar allt vi gör och vi vill att du, tillsammans med oss, ska sträva efter att förverkliga dessa i ditt dagliga arbete.
KOMPETENSKRAV
Godkänd och fulländad gymnasieutbildning.
Goda kunskaper i Microsoft Office.
Mycket goda kunskaper i svenska, då detta krävs i det dagliga arbetet.
B-Körkort.
MERITERANDE
Dokumenterad erfarenhet från administration- eller kundservicearbete.
Erfarenhet av att arbeta i affärssystem.
Erfarenhet av offert- och orderhantering.



ÖVRIGT
Start: Enligt överenskommelse, men med fördel så snart som möjligt!
Omfattning: Heltid
Anställningsform: Tillsvidareanställning med 6 månader provanställning
Wallhamn AB genomför drogtester och belastningsregister på slutkandidater



VID FRÅGOR KONTAKTA
Vid frågor angående rekryteringsprocessen:
Stina Taranger, HR-specialist, +46 735 20 99 03
Stina.taranger@wallhamn.com

Vid frågor angående tjänsten:
Michael Lysborn, Försäljning & kundcenterchef, +46 735 20 99 81
Michael.lysborn@wallhamn.com

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wallhamn AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 juli 2024
  • Ansök senast: 7 augusti 2024

Liknande jobb


Orderhandläggare

22 november 2024

22 november 2024