OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kungsbacka är en dynamisk kommun där både människor och företag växer. Nu söker vi fler kollegor som också drivs av mod, ansvar och nytänkande. Vill du bli en av oss? Besök oss gärna på www.kungsbacka.se
Verksamhetens uppdrag
Serviceområde Inköp består av två enheter, Upphandling och E-handel & Uppföljning.
Upphandling servar kommunen med ramavtal på varor och tjänster till alla kommunens förvaltningar. Bistår också med upphandlingskompetens vid objektsupphandlingar m.m. Beställaren hittar varor och tjänster i kommunens e-handelssystem, där både avtal, beställningar, leveranskvittenser och fakturor hanteras.
E-handel & Uppföljning integrerar upphandlade ramavtal till nuvarande e-handelssystem så att det är möjligt för kommunens beställare att beställa rätt sak, till rätt pris och av rätt leverantör.
Målet är att vi ska upphandla efterfrågade varor och tjänster med minsta miljöpåverkan, till rätt kvalitet, rätt totalpris och rätt plats i nära samarbete med våra kunder och leverantörer.
Vi arbetar för en hållbar, effektiv och accepterad E-handel med ett enkelt flöde!
Befattningens syfte och mål
I denna roll kommer du att självständigt arbeta med att förenkla, utveckla och förbättra processer. Detta sker i nära samarbete med övriga medarbetare inom serviceområde Inköp. Du utgör också ett administrativt stöd till Upphandlare och arbetar aktivt för att antalet avvikelser i fakturahanteringen minskar samt analyserar avtalsuppföljningen i förebyggande syfte.
Din arbetsgrupp består av verksamhetschef, enhetschef, upphandlare, utvecklare, systemförvaltare och e-handel & uppföljningsadministratörer. Dina kontaktytor är kommunens anställda och leverantörer. Detta speglar vikten av att kunna lyssna, kommunicera och bemöta våra kunder på ett moget sätt.
Dina vardagliga arbetsuppgifter kommer bl.a. att handla om:
* Arbeta med administrativa arbetsuppgifter kring avtal, avtalsuppföljning och uppdateringar i vårt e-handelssystem.
* Integrera nya ramavtal till nuvarande e-handelssystem så att det är möjligt för kommunens beställare att beställa rätt sak, till rätt pris och av rätt leverantör.
* Agera andra- och fjärdelinjens support för kommunens användare och för våra externa leverantörer.
* Ge en professionell support både i telefon, mail och vid personliga möten.
* Arbeta med avvikelsehantering för både elektroniska och skannade fakturor.
* Samt post- och abonnemangshantering.
Din profil
Vi söker dig som är utbildad gymnasieekonom eller har annan likvärdig utbildning, med inriktning mot ekonomi eller inköp. Vi ser att du har tidigare erfarenhet från att arbeta i supportgrupp. Vi vill att du har goda kunskaper i redovisning och i Excel samt lätt för att uttrycka sig i tal och skrift. Det är meriterande om du också har erfarenhet från inköp, upphandling eller elektronisk fakturahantering.
Som person är du flexibel, kommunikativ, energisk, lösningsorienterad samt serviceinriktad. Du har lätt för att samarbeta och är en fena på att skapa goda relationer.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Villkor
Vi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid med tillsättning enligt överenskommelse. Urval och intervjuer sker löpande, så varmt välkommen med din ansökan redan idag, dock senast 31 januari.
Vi önskar en fridfull Jul och en god start på det nya året 2017!
Inför rekryteringsarbetet har Kungsbacka kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter eller liknande.