OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Just nu söker vi därför en ny administratör som är nyfiken och målinriktad till enhet Medlemsutveckling Syd, där ditt centrala arbetsverktyg är telefonen.
Hyresgästföreningen är en demokratiskt uppbyggd värdegrundsbaserad och partipolitisk obunden organisation med drygt 520 000 medlemmar, 10 000 förtroendevalda och 800 anställda. Föreningen är indelad i ett förbundskontor och nio regioner. Det ideella arbetet, kärnan i folkrörelsen bedrivs av föreningar i olika nivåer. Denna tjänst inbegriper fyra regioner Sydost, västra Sverige, södra och norra Skåne där du har ett gränsöverskridande arbete gällande medlemsutveckling.
Just nu står Hyresgästföreningen, en av Sveriges största folkrörelser, inför en stor och viktig satsning. Vi ska bli fler! År 2027 ska fler än 50 procent av Sveriges hyresgäster vara medlemmar hos oss och vi ska fördubbla antalet förtroendevalda och aktiva medlemmar till 22 000 personer. Därför söker vi även dig som känner ett engagemang och driv för detta viktiga mål eftersom även det är en central del i rollen som administratör inom telefongruppen på enhet Medlemsutveckling syd.
Uppdraget
Huvuduppdraget är att vara en del i att öka vårt medlemsantal. Vår ambition är att bli fler förtroendevalda i våra regioner samt att bli fler medlemmar. Vi bearbetar varsamt befintliga medlemmar att stanna kvar så att vi ska lyckas nå våra högt ställda mål. Det är viktigt att du har ett driv med stort engagemang för arbetsuppgifterna.
Rollen som telefonadministratör
I rollen som telefonadministratör kommer du att arbeta inom fyra regioner, norra och södra
Skåne, Västra Sverige samt Sydost. Du som telefonadministratör har fokus på arbetet att
behålla medlemmar genom välkomst- och behållarsamtal samt rekrytera nya medlemmar. I rollen kommer du stötta förtroendevalda, aktiva medlemmar samt enheten med
administrativa arbetsuppgifter. Du kommer även att vara delaktig i planering av lokala arrangemang och kampanjer inom Medlemsutveckling Syd.
Utbildning / Erfarenhet:
• Har en avslutad gymnasial utbildning
• Har goda kunskaper i Office-paketet och att jobba med digitala verktyg
• Har god erfarenhet inom försäljning, gärna via telefon
Dina personliga egenskaper är:
• Energisk och förtroendeingivande
• Motiveras av tydligt uppsatta mål
• Att du har ett eget driv och tar stort ansvar för dina arbetsuppgifter
• Flexibel, strukturerad, nyfiken och ödmjuk
• God kommunikations- och samarbetsförmåga
Det är viktigt att du delar Hyresgästföreningens värderingar och att dina åsikter vilar på en demokratisk grund. Det är viktigt att du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska då båda språken förekommer i arbetet. Behärskar du arabiska är det meriterande. Kvällsarbete kan förekomma. Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Då det kommer förekomma resor i regionerna är det ett krav att du har B-körkort och tillgång till bil.
Vi jobbar med kärnvärdena Nytta - Glöd – Förnyelse tillsammans med våra förtroendevalda, för att aktivt uppnå visionen ”Ett tryggt boende där människor och samhälle utvecklas” och eftersträvar en ökad mångfald för att spegla vår medlemskår.
Vi tillämpar 6 månaders provanställning.
Om du känner att detta skulle vara någonting för dig är du välkommen med din ansökan via vår hemsida senast den 15 juni 2022. Vi rekryterar löpande, tjänsten kan därför komma att tillsättas innan ansökningstiden löpt ut.
Upplysningar om tjänsten lämnas av:
Gruppchef: Ninni Elmoussaoui, tel. 0761 18 38 72
Personalchef; Annika Örtberg, tel. 010 459 23 66
Handels; Mats Panther, tel. 070-6307378
Kontaktpersoner på detta företaget
Helena Wennergren
+46 8-41025282