Är du vår nya AR Accountant?

Är du vår nya AR Accountant?

Arbetsbeskrivning

Hej ekonom som älskar ordning och reda!
Har du ett intresse för ekonomi och ett sinne för siffror? Vill du jobba i en organisation där du tillåts att växa och ta egna initiativ? Då vill vi säga god morgon!
Sandvik Mining and Rock Solutions och vår produktionsenhet i Svedala är en världsledande leverantör och ett globalt utvecklingscenter för stenkrossar som används inom gruvindustrin. Till vår avdelning SRP Finance Accounting söker vi nu en AR Accountant. Vi erbjuder dig en utvecklande tjänst i en global miljö där du får stora möjligheter att forma din egen vardag, på en avdelning som präglas av sammanhållning och gemenskap. Att arbeta med ekonomi hos oss innebär att aktivt stötta organisationen i frågor rörande ekonomiska analyser, uppföljning och processutveckling. Vi ser oss själva som en partner där vi har en viktig roll i att kommunicera siffrors betydelse och hur dessa i slutändan påverkar våra resultat.


Om jobbet
Som AR Accountant hanterar du samordning och administration av kundfordringar – från order till att kundfakturan skickas ut och att betalningen mottagits. Du stöttar också AP Accountant i ditt team med hantering av leverantörsfakturor samt betalningar. Du underhåller vår masterdata kopplat till kundfordringar och leverantörsskulder samt förbereder, analyserar, rapporterar och dokumenterar transaktioner. Att regelbundet bokföra betalningar är också något du kommer syssla med, samt att se förbättringsmöjligheter och utveckling både i ditt dagliga arbete, såväl som i vårt gemensamma arbetssätt. Detta genom att föreslå lösningar och dela med dig av din kreativitet och dina kunskaper, för att utveckla arbetet framåt.


Placering
Svedala


Vem är du?
Vi söker dig som har högskoleexamen inom ekonomi, alternativt motsvarande eftergymnasial utbildning. Vi ser gärna att du har några års erfarenhet av liknande arbete där du skaffat dig kunskap inom finansiella processer. Det är en fördel om du har koll på hur en större organisation fungerar, likaså om du har grundläggande kunskaper om momsregler och tullprocesser. Du behöver ha goda kunskaper i Office 365, framförallt i Excel som du kommer använda en hel del i ditt vardagliga arbete. Har du kunskaper i M3 eller Medius är det ett plus. Då vi är placerade i Sverige och verkar i en global miljö behöver du goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.
Men nu till dina personliga egenskaper som givetvis också viktiga för oss. Du är en ordningsam, strukturerad, ödmjuk och kommunikativ person, därför har du lätt för att skapa och bibehålla goda relationer med såväl kunder som kollegor. Med en stor portion nyfikenhet och driv lär du dig nya saker och det råder inga tvivel kring din starka vilja att utvecklas i din roll tillsammans med oss!


Ansökan
Har vi fångat ditt intresse? Välkommen med din ansökan senast 2021-10-06.
Läs mer om Sandvik och ansök via home.sandvik/karriar, (jobb-id: R0031890).


Kontaktinformation
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta:
Ida Ljungbertz, rekryterande chef, 040-409 214


Fackliga kontaktpersoner:
Mårten Lindberg, Unionen, 040-40 92 40
Riccardo Repetto, Akademikerföreningen, 040-40 93 94
Michael Wicktor-Ohlsson, Ledarna, 040-40 90 25


För frågor angående rekryteringsprocessen kontakta HR Services,
020-26 14 44.


Ansvarig rekryterare
Ulrika Gruffman


Vi har tagit ställning till vilka rekryteringskanaler och vilken typ av marknadsföring vi vill använda och undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med mediesäljare och rekryteringssajter.

Sammanfattning

Postadress

Stationsplan 1
Svedala, 23331

Liknande jobb


21 november 2024