OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Saferoad Sverige
Saferoad är en av de ledande tillverkarna och distributörerna av trafiksäkerhetsprodukter och trafiksäkerhetslösningar i Sverige. Verksamheten omfattar allt från utveckling till tillverkning, försäljning, uthyrning, utbildning och andra tjänster inom väginfrastruktur. Saferoad finns över hela Sverige och erbjuder högkvalitativa lösningar för myndigheter och företag som arbetar med infrastruktur. Företagets mission är att utveckla säkra, innovativa och hållbara lösningar som ska skydda människor som är på väg, vare sig de går, cyklar eller kör bil.
Rollen som arbetsledare
I rollen som arbetsledare har du en viktig roll där du leder och koordinerar den dagliga verksamheten mot uppsatta mål och planer. Du kommer att fördela och följa upp arbetet inom din depå samt samordna våra tjänster så de passar våra kunders behov.
Arbetsuppgifter
Ditt ansvar blir att jobba tillsammans med oss och ta ansvar för utvecklingen och uppbyggnaden av vår uthyrningsverksamhet och våra tjänster. Du ansvarar för projektens utförande och i framtiden även personal. I din roll kommer du att ha mycket kundkontakt och du kommer även att ha en viktig roll i vårt lag. De administrativa arbetsuppgifterna innefattar till exempel arkivering, telefon- och kundsupport, beställning av material samt transportplanering och transportledning.
Vem är du?
Vi söker dig som har erfarenhet av bygg-/uthyrningsbranschen eller lager och logistik och som har förmågan att kombinera kundmottagande med administrativt ansvar och support. Som person är du initiativrik, flexibel och social med ett gott ordningssinne. Du har grundläggande kunskaper i Microsoft Office. Har du tidigare arbetat med uthyrningsverksamhet är det meriterande.
Du drivs av att möta kundens behov och samtidigt anpassa deras arbetsplats allt enligt de regler och krav som ställs. Liksom dina blivande kollegor har du ett brinnande intresse för trafiksäkerhet och arbetsmiljöfrågor.
Krav:
• God datorvana, erfarenhet från Microsoft Office-paket och Monitor eller liknande ERP system
• Tidigare dokumenterade erfarenheter av ledarskap
• Arbetserfarenhet från bygg-/uthyrningsbranschen eller lager och logistik
• Talar och skriver obehindrat på svenska
• B-kort
• Du har en avslutad gymnasial utbildning
Meriterande:
• Tidigare arbetat med uthyrningsverksamhet
• C-kort
• YKB
• Truckkort A och B samt förarbevis för hjullastare
• APV 1.3, 2.1, 2.2, 2.3, 3.0
• Skylift/fallskyddsutbildning
• Fordonsmonterad kran
Placering: Huddinge
Omfattning: Heltidsanställning, 6 månader provanställning tillämpas
Arbetstider: Heltid dagtid, måndag till fredag, viss avvikelse och nattarbete kan förekomma.
Ersättning: Fast månadslön enligt överenskommelse.
Vi erbjuder dig ett stimulerande och ansvarsfullt arbete på en marknad med stor potential.
För oss är det viktigt att våra medarbetare trivs på jobbet och att alla bidrar till en trevlig och öppen stämning på arbetsplatsen. Med hela Saferoad koncernens professionella organisation i ryggen, tror vi att du kommer att göra skillnad och kunna utvecklas hos oss.
Låter det här intressant för dig?
Då är du varmt välkommen med din ansökan.
Skicka din ansökan (CV och meritförteckning) och/eller ställ dina frågor till per.borrman@saferoad.se eller: 0702396324.
Sista ansökningsdag: 2022-10-15.
Urval kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Skicka därför in ansökan så snart som möjligt.