Är du vår nya avdelningsassistent?

Är du vår nya avdelningsassistent?

Arbetsbeskrivning

Scania genomgår nu en transformation från att vara en leverantör av lastbilar, bussar och motorer till en leverantör av kompletta och hållbara transportlösningar.

Vill du vara med på resan mot uppkopplade fordon? Vill du hjälpa oss att skapa en kreativ och effektiv miljö där vi tillsammans leder avdelningen mot framtida utmaningar? Avdelningen Connected Systems är en växande organisation med idag ca 220 medarbetare. Vi ansvarar för utvecklingen av uppkopplade fordon, en mycket spännande resa där det kommer att hända många spännande saker framöver.

Vi söker nu en avdelningsassistent.


Dina arbetsuppgifter

Som avdelningsassistent kommer du att ha ett stort administrativt ansvar och du kommer att arbeta nära avdelningschefen och stötta i det dagliga arbetet. Genom att självständigt planera chefskalender, förbereda möten och liknande ligger du hela tiden steget före.

Du deltar aktivt i avdelningens ledningsgrupp och ansvarar för avdelningens årskalender och har en helhetsbild. Du bokar avdelningsmöten, chefsmöten etc och ansvarar för förberedelser och genomförande tillsammans med dina kollegor i ledningsgruppen. Vidare har du ett nära samarbete med avdelningens övriga assistenter, och ni jobbar nära med förbättringsarbete och med att utveckla administrativa rutiner.

Du ansvarar också för administrativ support (registrering av nyanställda, behörigheter, inköp, fakturor etc) till ett par sektioner samt koordinering av visst arbetsmiljöarbete inom avdelningen. Din roll har många kontaktytor och arbetet bedrivs självständigt och i team.

Du ingår i R&Ds assistentnätverk samt E-sektorns, där du är med och utvecklar effektivare arbetssätt.


Är det här du?

Vi söker dig som är självständig, driven och proaktiv med sinne för struktur och ordning samt har ett stort hjärta för service och relationer. Du har goda kunskaper i Office 365, är kommunikativ med en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på både svenska och engelska, då vi har många internationella medarbetare.

Du är en ansvarstagande och uthållig person.  Vi ser gärna att du har har flera års erfarenhet av assistentarbete; det är viktigt att du känner dig trygg och bekväm i rollen. Du trivs i en roll som är föränderlig och som ställer stora krav på flexibilitet, samt gillar att arbeta med människor i en teknisk miljö. 

Vidare ser vi gärna att du är strukturerad, organiserad och klarar av att jobba under tidspress, då tempot tidvis är högt. Du har god framförhållning och är väl uppdaterad när det gäller dina arbetsuppgifter och ligger alltid steget före i förberedelserna. 

Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering och ser att dessa kompetenser är viktiga för att lyckas bra i denna tjänst:

FLEXIBEL: Har lätt för att anpassa sig till ändrade omständigheter. Kan snabbt ändra sitt synsätt och förhållningssätt. Ser möjligheterna i förändringar. 

INITIATIVTAGANDE: Tar initiativ, sätter i gång aktiviteter och uppnår resultat. 

INTEGRITET: Har väl grundade och tydliga värderingar och förmåga att tänka begreppsmässigt på frågor ur ett etiskt perspektiv. Styrs av etik och värderingar i avgörande situationer i arbetet. 

SAMMARBETSFÖRMÅGA: Arbetar bra med andra människor. Relaterar sig till dem på ett löhyrt och smidigt sätt. Lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt. 

SERVICEINRIKTAD: Är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i sitt bemötande. Har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstänger sig för att leverera lösningar. 

SJÄLVGÅENDE: Tar ansvar för sin uppgift. Strukturerar själv sitt angreppssätt och driver sina processer vidare. 

 

Kontaktpersoner

För ytterligare information om rollen, välkommen att kontakta:


• Peter Vincent. avdelningschef, 08-553 505 20
• Åsa Dunder, nuvarande avdelningsassistent, 08-553 857 27
• Birgitta Stenberg, E-Sektor Assistent, 08-553 536 33

Ansökan

Ansökan ska innehålla personligt brev, CV och relevanta betyg/intyg. 

Intervjuer sker löpande. Sista ansökningsdag är 2021-12-06

 

Varmt välkommen med din ansökan!


Scania är en världsledande leverantör av transportlösningar. Tillsammans med våra partners och kunder driver vi omställningen till ett hållbart transportsystem. 2020 levererade vi 66 900 lastbilar, 5 200 bussar samt 11 000 industri- och marinmotorer till våra kunder. Nettoomsättningen uppgick till mer än 125 miljarder kronor, varav över 20 procent var tjänsterelaterade. Scania grundades 1891 och är idag verksamt i fler än 100 länder och har cirka 50 000 medarbetare. Forskning och utveckling är huvudsakligen koncentrerad till Sverige. Tillverkning sker i Europa och Latinamerika, med regionala produktcenter i Afrika, Asien och Eurasien. Scania är en del av TRATON GROUP. För mer information besök: www.scania.com.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Scania
  • 2 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 november 2021
  • Ansök senast: 6 december 2021

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024