OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen gör vi insatser som leder till goda möten med dem vi är till för och med varandra. Med en kultur, förhållningssätt och styrning- och ledning i ständig utveckling skapar vi de bästa förutsättningarna.
Vi är ca 9 000 medarbetare som jobbar i hela staden och som gemensamt driver verksamheten varje dag. Vi har över 50 vård- och omsorgsboenden, 200 korttidsplatser, 30 öppna träffpunkter, hemtjänst till över 8 000 personer och hälso- och sjukvård till 15 000 personer varje år.
Vill du också jobba för en mer meningsfull vardag och service av högsta kvalitet för invånarna i Göteborg? Välkommen till en arbetsplats där vi bryr oss om varandra, arbetar tillsammans och tänker nytt. Vi är Göteborg.
ARBETSUPPGIFTER
Nu söker vi en ny kollega som ska arbeta som bemanningsadministratör i vår bemanningsenhet!
Du kommer att arbeta på Bemanningsenheten i Äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen område Sydväst. Bemanningsenheten ligger under HR och är en viktig samt värdefull del av stadens arbete. Vi är ett gäng på elva hårt arbetande personer vars främsta uppdrag är att förse våra verksamheter med timavlönade när ordinarie personal är frånvarande. Vi har ett tätt samarbete både inom vår egen enhet och även utåt mot verksamheterna vi bemannar. Det höga tempot vi arbetar i leder till att vi har högt i tak och alltid en kollega tillgänglig att snabbt kunna bolla med när det behövs.
I rollen som bemanningsadministratör ansvarar du över dessa arbetsuppgifter:
- Du bokar timavlönad personal i vårt system Time Care Pool. Både behov som behöver lösas med mycket kort varsel och planerad frånvaro längre fram i tid.
- Du har direktkontakt via mejl samt telefon med både timavlönad personal och de verksamheter vi bemannar.
- Ansvarar över löneadministration för de timavlönade.
- Stöttar de timavlönade och verksamheternas chefer i frågor kring lön, arbetstider, bokningar och IT-stöden Time Care Pool och Personec.
Din arbetstid är måndag till fredag och varierande mellan tiderna 06:30-16:00.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har avslutad högskoleutbildning inom administration, personal och arbetsliv eller annan likvärdig högskoleutbildning. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet inom administration, rekrytering och/eller bemanning. Vi använder oss av IT-systemen Time Care Pool och Personec, därför är det självklart meriterande om du har tidigare erfarenhet av dessa, men det viktigaste är att du har god datorvana samt kan uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift.
Inom bemanningsenheten strävar vi alltid efter att ge utmärkt service till våra verksamheter och timavlönade. Vi söker därför dig som är lösningsfokuserad och har ett flexibelt arbetssätt där du kan växla mellan olika arbetsuppgifter. Rollen kräver att du kan samarbeta men också att du kan arbeta självständigt och driva egna processer. Vi ser också gärna att du har nära till skratt, då vi tycker att det är viktigt att man har roligt på jobbet!
Välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vi arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Som medarbetare i äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen erbjuder vi dig:
• Trygg anställning med goda anställningsvillkor
• Karriärmöjligheter
• Internutbildningar
• Spännande och meningsfulla arbetsuppgifter
• Introduktion vid nyanställning
• Heltid med möjlighet till deltid
• Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden
När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.
Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag:
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.