OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Till vårt gäng i Umeå söker vi nu en till initiativrik och självgående Biträdande Fastighetsförvaltare för att stärka vårt arbete med att skapa en trivsam och trygg boendemiljö för våra hyresgäster. Vårt fastighetsbestånd består idag av cirka 1 600 lägenheter och på kontoret finns det ett stort och härligt gäng som består av fyra kollegor inom Fastighetsskötsel, två Bostadsuthyrare, en Fastighetsförvaltare, en Bosocial Samordnare och en Projektadministratör.
Arbetsuppgifter
Du kommer huvudsakligen att arbeta med att vara ett stöd till vår Fastighetsförvaltare, där du exempelvis hanterar samordning av ombyggnationer och underhållsåtgärder samt har kontakt med myndigheter och hyresgäster. Du kommer bland annat att följa upp och dokumentera inom områden så som värme, fukt och ventilation, genomföra och följa upp ronderingar samt arbeta administrativt. Rollen innefattar inte budgetansvar eller personalansvar, men du kommer att medverka i den ekonomiska uppföljningen och budgeteringen. Du arbetar självständigt men också som en del av teamet där alla tar gemensamt ansvar för de utmaningar vi ställs inför.
Vem är du?
För att kunna axla rollen som Biträdande Fastighetsförvaltare behöver du ha en gymnasie- eller påbyggnadsutbildning inom förvaltning, alternativt minst 5 års arbetslivserfarenhet inom fastighetsservice. Vi önskar också att du har certifikat i heta arbeten, SBA och/eller el och det är starkt meriterande om du tidigare jobbat med fastighetsförvaltning av bostäder och då gärna även med erfarenhet av ovan arbetsuppgifter. Som person trivs du när du har mycket kontakter och relationer och du har en mycket god förmåga att komma överens med och hantera människor i olika situationer.
Du är tydlig, håller vad du lovar, är trygg i vem du är och håller dig lugn även i stressade situationer. Är du dessutom någon med glimten i ögat och med en entreprenörsanda som vill vara med och utveckla teamet med Heimkänsla och ambitiösa mål, så kommer du att trivas hos oss! Du behöver känna dig bekväm med att arbeta i Office-paketet, ha erfarenhet av ekonomisystem samt vara van vid att arbeta digitalt. Har du dessutom erfarenhet av att arbeta med Vitec, är det starkt meriterande för rollen.
Du är bekväm med att arbetstempot tidvis kan vara högt och kan prioritera dina arbetsuppgifter utifrån behov och situation. Har du erfarenhet av arbetsledning är det meriterande men inget krav. Du behöver även ha giltigt B-körkort och goda språkkunskaper i svenska och engelska både i tal och skrift.
Heimstaden
Vi är ett team så du bör gilla devisen Laget framför Jaget. Självklart arbetar du i linje med våra värderingar; Care, Dare & Share. Mer om vår kultur och våra värderingar hittar du här: https://heimstaden.com/jobba-har/
Ansökan
Personligt brev och CV välkomnas senast den 27 september 2020. Vi kan komma att göra löpande urval och intervjuer och välkomnar därför din ansökan redan idag.
Artiklar i detta ämnet
- Faran i fuktskadade hus
Kontaktpersoner på detta företaget
Helena Sahlberg