Är du vår nya business controller?

Arbetsbeskrivning

Medlemsägda OBOS är en av Sveriges största bostadsutvecklare och ägs av sina 500 000 medlemmar i Norge och Sverige. OBOS erbjuder bostäder för alla livets faser i form av villor, kedjehus och flerbostadshus, i städer och på landsbygden. OBOS verkar i Sverige genom varumärkena OBOS, Smålandsvillan och Myresjöhus. Koncernen har omkring 2 500 anställda, varav knappt 1 000 i Sverige i dotterbolagen OBOS Sverige, OBOS Kärnhem och OBOS Nya Hem.

Ekonomiavdelningen behöver förstärkning av en driftig strateg!

OBOS vision är att bygga framtidens samhälle och uppfylla bostadsdrömmar! Om fem år skall nybildade OBOS Nya Hem sälja 1000 bostäder i Stockholm, Göteborg och Malmö. Nu söker vi dig med kompetens, erfarenhet och vilja att arbeta som business controller i tätt samarbete med våra projektledare. Vi har många spännande projekt i portföljen. Nu har du chansen att hänga med på vår tillväxtresa!

Vad innebär rollen?
Som controller för våra projekt är du en nyckelperson som kommer att vara delaktig i framtagandet av ekonomiska beslutsunderlag och finansiell rapportering. Det gäller att noga följa upp och analysera vår projektportfölj ur ett finansiellt perspektiv och assistera projektledningen under investerings- och utvecklingsprocessen. Eftersom företaget växer i hög takt är det ett dynamiskt och spännande arbete att vara med och utveckla modeller samt effektiva processer, rutiner och arbetssätt för affärsstöd och affärsuppföljning. Det krävs både engagemang och flexibilitet att hänga med och hålla sig informerad om pågående affärer och aktuell mark- och projektportfölj för att förstå och kunna bidra till att utveckla affärerna och dess lönsamhet.  

Vem är du?
Vi söker dig som har akademisk examen som Civilekonom eller motsvarande, gärna med inriktning på redovisning/revision. För att lyckas har du några års erfarenhet som controller inom fastighetsbranschen eller som revisor med erfarenhet av kalkylering, analys, uppföljning, rapportering och finansiell kommunikation på flera nivåer. Mycket goda kunskaper i Excel är en förutsättning och har du dessutom kunskaper i MS Dynamics, Corporater eller Power BI är det meriterande.

Flytande svenska och engelska i tal och skrift är ett krav och är du dessutom van att interagera nordiskt är detta meriterande. Du behöver ha en god förmåga att se helheter och samband och kunna kommunicera dessa i olika typer av forum.
Vi tror att du kommer bäst in i rollen hos oss om du är bekväm med att använda IT-stöd i olika former, ser fördelarna med tekniken och gärna engagerar dig i att driva förbättringar.

Det är meriterande om du har insikt i bostadsrättsekonomi och vi förväntar oss att du förstår ekonomifunktionens roll i processerna kring fastighetsprojekt.

Personliga egenskaper
Som person är du ansvarstagande, driven och självgående. Du trivs i en affärsnära roll och gillar att verka i en entreprenöriell miljö där dina insatser gör skillnad. Du är utpräglat utåtriktad och har en god kommunikativ förmåga. Du gillar att ta egna initiativ, starta aktiviteter och uppnå resultat. Samtidigt som effektivitet och självständighet är viktigt så värnar vi om relationerna till varandra och anstränger oss för att hjälpa varandra och nå framgångar som ett lag. Du gillar högt tempo men förstår också att ha tålamod när det behövs och visar ödmjukhet för andra och för uppgiften.

Vi erbjuder
OBOS är inne i ett mycket spännande expansivt skede. Som business controller hos oss får du en nästintill unik möjlighet att göra skillnad, vara med och forma en ny roll och påverka uppbyggnaden av en ny del av organisationen. OBOS bygger för framtiden och du kan bli en viktig pusselbit för vår framgång.  
Tjänstgöringsort är Stockholm. Vi har ett fräscht och välkomnande aktivitetsbaserat kontor med parkering i huset i Solna med närhet till allmänna kommunikationer.

Låter det intressant?
Det hoppas vi!

Urval kommer att ske löpande med målet att tillsätta tjänsten snarast, så tveka inte - skicka in din ansökan redan idag!
Frågor om tjänsten kan ställas till CFO Samuel Spetz, samuel.spetz@obos.se eller telefon 0700-88 83 46.
Välkommen!

Kontaktpersoner på detta företaget

Affärsutvecklingschef Olle Petterson
070-6257494
Affärsutvecklingschef Roger Hjertonsson
070-6434053
Rekryteringsansvarig Victoria Grann Hammarström
036-351034

Sammanfattning

  • Arbetsplats: OBOS Sverige AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 december 2021
  • Ansök senast: 31 januari 2022

Besöksadress

Stationsvägen 6 57013 Myresjö
None

Postadress

Stationsvägen 6
Myresjö, 57013

Liknande jobb


27 december 2024

C&A and Spare Parts Business Controller

C&A and Spare Parts Business Controller

23 december 2024

21 december 2024