Är du vår nya Consultant Manager Assistant?

Arbetsbeskrivning

Academic Work hjälper studenter och unga akademiker till jobb - det är det vi brinner för. Vi är idag verksamma i fem länder, störst i Norden inom vår nisch och bland våra kundföretag återfinns många stora internationella företag. Tack vare vår internationella expansion kan vi erbjuda våra medarbetare goda utvecklingsmöjligheter och vår vision är att bli världens största arbetsgivare för studenter och unga akademiker. Den resan har bara börjat! Vill du bli en del av vår framgång?

Kontoret i Sundsvall öppnade för drygt ett år sedan, under året har vi växt från två till nio medarbetare. För att förstärka vår medarbetarstyrka ytterligare och fortsätta vår positiva utveckling i Sundsvall söker vi nu två ambitiösa studenter. Tjänsten passar dig som omgående vill skaffa dig värdefulla erfarenheter inom rekrytering, affärsmannaskap, service och kommunikation! Som Consultant Manager Assistant kommer du arbeta tillsammans med våra Consultant Managers i rekryterings- och urvalssammanhang och stötta dem med diverse varierande administrativa uppgifter. Har du ett intresse för människor, kommunikation och affärsmannaskap är detta tjänsten för dig!

Du kommer bland annat arbeta med att:
- Skriva annonser och selektera ansökningar utifrån kravprofiler
- Genomföra telefonintervjuer, boka intervjuer samt hålla egna intervjuer
- Ta referenser på aktuella kandidater
- Searcha kandidater i lämpliga interna och externa kanaler
- Hantera övriga administrativa uppgifter, t.ex. tidrapportering och schemaläggning

Andra arbetsuppgifter kan förekomma och du kommer att finnas behjälplig där det behövs och stötta Consultant Managers i deras dagliga arbete.

Vi söker dig som:
Har 1-2 år kvar av dina studier och studerar inom personal, ekonomi eller liknande och omgående kan börja din resa inom Academic Work.

- Har tidigare erfarenhet från roller med fokus på service, försäljning och/eller administration och framförallt eget initiativtagande och ansvar.
- Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska.

Vi erbjuder dig en dynamisk arbetsmiljö och för att trivas i rollen är du serviceinriktad, effektiv och du trivs när tempot är högt. Du har vana av att hantera många saker samtidigt och av att arbeta under tidspress. Du tar dig gärna an nya uppgifter, att arbeta självständigt och vill gärna bidra med dina åsikter. Du ser detta jobb som ett första steg i din karriär inom Academic Work! Vi ser att du växer internt hos oss alternativt hjälper dig vidare till din framtida arbetsgivare.

Start: omgående
Omfattning: minst 2 dagar/vecka
Arbetstider: mellan kl 8-17
Placering: Sundsvall
Lön: timlön enligt avtal
Kontaktperson vid frågor: linnea.lindberg@academicwork.se , 060 741 2202

Academic Work är Home of the Young Professionals ? ett bemanningsföretag med siktet inställt på att bli världens största arbetsgivare för högskolestudenter och akademiker i början av sin karriär. Vi tror på självständigt arbete i en miljö där alla delar med sig av, och tar del av, den energi som uppstår. Hos oss får du över 400 engagerade kollegor. Behovet av vår kompetens och våra tjänster ökar ständigt och därför finns det goda utvecklingsmöjligheter för dig inom koncernen.

SKYDD FÖR DEN PERSONLIGA INTEGRITETEN När du skickar in din ansökan till Academic Work godkänner du att Academic Work behandlar dina uppgifter enligt PUL. Det är endast medarbetare inom Academic Work som kan ta del av dina uppgifter. Ingen information lämnas till extern part (kunder) utan ditt medgivande. Läs me

Kontaktpersoner på detta företaget

Konsult Chef Linnéa Lindberg
0902006213
Konsultchef Linnéa Lindberg
0902006213
Konsult Chef Linnéa Lindberg
0902006213
Rekryteringskonsult Madeleine Jonsson

Consultant Manager Christian Olsson
072-2220457 072-2220457
Ida Andersson
0705401933
Konsultchef Linnéa Lindberg
090-2006213

Sammanfattning

Besöksadress

Storgatan 29
Sundsvall

Postadress

Storgatan 29
Sundsvall, 85230

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024