OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Missa inte chansen att hänga med på en spännande resa där vi tillsammans med våra ägare Volvo Cars och Svensk Volvo- och Renaulthandel utvecklar nästa generations mobilitetstjänster. Med konkurrenskraftiga finansiella produkter som billån, leasing och abonnemang möjliggör vi våra kunders bildrömmar och med vår tjänst CarPay kan kunderna betala med mobilen, få insikter och upptäcka nya erbjudanden. Kort sagt skapar vi produkter för en smartare bilekonomi. Och det går riktigt bra för oss, därför behöver vi förstärka vårt Customer Value Team med en CRM-specialist!
Om rollen
Som CRM-specialist ser du till att vi levererar relevant kommunikation som skapar värde för våra kunder. Du befinner dig i gränslandet mellan det tekniska och det kreativa mot kund och jobbar med båda delar. Du har en stor förståelse för databaserade insikter och en känsla för vilken kommunikation som engagerar, samtidigt som friktionsfria kundresor och att säkerställa tillväxt är självklarheter för dig.
Du kommer arbeta med att både utveckla Volvofinans Banks CRM-program och att utföra CRM-aktiviteter, vilket bland annat innebär att:
• identifiera och utveckla kundresor
• optimera kommunikationen mot befintliga kunder
• planera, utföra, följa upp, vidareutveckla och automatisera CRM-aktiviteter.
• säkerställa funktionella kanaler för CRM-bearbetning
• skapa en helhetsbild och samsyn internt kring kundprocesser utifrån kundlivscykeln
• tillsammans med analysfunktionen ta fram och förädla målgruppsdefinitioner utifrån löpande beteendeanalyser, responsanalyser samt marknadsundersökningar.
Ditt nya team består närmst av fyra superduktiga kollegor som alla har en passion för datadriven bearbetning och våra kunder. Tillsammans med övriga organisationen brukar vi säga att vi skapar magisk kommunikation och du har verkligen en nyckelroll i vår framtida utveckling.
Är du den vi söker?
Mobila betalningar, privatleasing och restvärden är ingenting du behöver kunna allt om, det kommer du lära dig. Däremot vill vi att du vet vad A/B-testning, leadskonvertering, churn rate och GDPR är. Och inte nog med att du vet vad det är, vi vill dessutom att du gillar att jobba med det. Vi ser gärna att du har talang för att se de små detaljerna som bidrar till den stora visionen samtidigt som du är en teamspelare som vill bidra och göra leveranser tillsammans. Strävar du efter att ständigt göra saker bättre? Då kommer du passa perfekt!
Vi letar efter dig som:
• har praktisk erfarenhet av B2C CRM och återköpslojalitet
• är van att jobba i ett avancerat CRM/Marketing automation system
• har strategisk och analytisk förmåga
• värderar kundupplevelser och kundvärde högt
• har sinne för detaljer
• har förmåga att se möjligheter och driva saker framåt
• gärna delar med sig av energi och glädje
• gillar att ta eget ansvar och trivs med att arbeta strukturerat
Fördelar med att jobba hos oss
Vi arbetar ständigt efter vår värdegrund GREAT som innebär fokus på glädje, resultat, engagemang, ansvar och tillsammans. Vi erbjuder dig en arbetsplats som är full av utvecklingsmöjligheter, skön stämning och ett väldigt spännande nuläge att bygga på. När vi inte jobbar från hemmakontoret utan ses fysiskt, gör vi det centralt beläget på Bohusgatan i Göteborg i lokaler som vi just har renoverat färdigt till fräscha och inspirerande ytor att arbeta, utvecklas och trivas på.
Ansök redan idag
Känner du att det verkar vara ett spännande jobb för dig? Då vill vi att du skickar din ansökan senast den 21 mars 2021, men gärna tidigare eftersom urval och intervjuer sker löpande.
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Ulla Höglind, Head of Customer Value, på telefon 031-83 90 06.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sofie Gundemark, Gruppchef förvaltningsgruppen
08-634 93 24
Beatrice Bergström
+46739883687
Linnea Josefsson
+46737003754