Är du vår nya drivande Kundservice Koordinator?

Är du vår nya drivande Kundservice Koordinator?

Arbetsbeskrivning

Oriola är specialisten på läkemedels- och apoteksdistribution, med marknadens bästa service och kvalitet i fokus. Vi har mer än 100 års erfarenhet av läkemedelsdistribution i Sverige och vi förenar konsumenter och läkemedelsföretag på ett unikt sätt.
Vi förbättrar människors hälsa genom att säkerställa pålitliga och kundvänliga leveranser av läkemedel och andra produkter. Oriola är en effektiv och pålitlig länk mellan läkemedelsföretag och konsumenter. Vårt uppdrag är “Health for Life”. Vill du stötta oss med ditt engagemang, din kompetens och erfarenhet? Vi på Oriola Sweden AB söker dig! www.oriola.com/se.

Vill du jobba på en Kundservice utöver det vanliga?
Vi söker nu värdefulla tillskott till vår Kundservice för att ge våra kunder den bästa servicen. 
Vår kundservice har en bredd med många olika arbetsuppgifter och kunder, våra kunder är apotek, veterinärer, vaccinationskliniker, tandläkare, kommuner och landsting. Vår målsättning är att samtliga medarbetare ska arbeta över hela enheten.
Mer specifikt handlar det om:
- Ordermottagning via EDI, telefon och fax enligt uppsatta rutiner
- Övervakning av ordertrafik via EDI
- Leveransuppföljning
- Besvara samtal och frågor, informera om uppdrag och processer
- Hantering av kreditlimiter samt vid behov informera om förskottsbetalning
- Medverka vid övriga förekommande arbetsuppgifter på avdelningen

Kundservice har daglig kontakt med beställande kunder, huvudkontor och detaljhandlare. Arbetsuppgifterna kräver viss produktkunskap.
Tjänsten kräver att du har en uttalad förmåga i att ge service och skapa goda kundrelationer.
Oriola arbetar med Lean som metod för att möta kundernas förväntningar på ständig utveckling och förbättring. Det innebär att det ingår i tjänsten att bidra med förbättringsförslag för verksamheten samt aktivt bidra till genomförandet av överenskomna förslag.

Utbildning och bakgrund
Minst gymnasieutbildning
Minst 2 års arbetslivserfarenhet inom serviceyrke med kundservice/support.

Du behöver även ha:
- God datavana med kunskaper i Officepaketet.
- Förståelse för hur olika IT-system integrerar med varandra samt förmåga att hantera dem.
- Förmåga att kunna uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska.

Har du erfarenhet från arbete med affärssystemet IFS är det meriterande.
Personliga egenskaper
För att trivas hos oss är det viktigt att du trivs i en verksamhet som förändras, där man tar stort ansvar, följer gällande lagkrav, gillar att felsöka och vara spindeln i nätet där kundens krav varierar.
Som person är du serviceinriktad och tycker om att lösa kundens problematik, du vill ta ansvar och har driv och engagemang. Du trivs med att arbeta strukturerat och är noggrann och lösningsfokuserad. Vi värdesätter att du gillar att arbeta med ständiga förbättringar samt har en god samarbetsförmåga. Du sympatiserar med företagets värderingar vilket innebär att du är öppen i din kommunikation, tar egna initiativ, är ansvarsfull, arbetar tillsammans i team

Ansökningsförfarande
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Jeanette Larsson, Kundservice chef, tel. 031-88 71 64 eller 0704 54 83 58.
Facklig kontaktperson når du via växeln tel. 031-88 70 00.
Vår ambition är att tillsätta tjänsterna snarast möjligt så vänta inte med att skicka in din ansökan! Vi jobbar löpande med urval fram till den 4 mars och börjar eventuellt med intervjuer innan sista ansökningsdagen. Du söker tjänsten via vårt rekryteringssystem på vår hemsida www.oriola.se.

 Välkommen med din ansökan!


Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediasäljare, rekryteringskonsulter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Therese Thunström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Oriola AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 februari 2020
  • Ansök senast: 4 mars 2020

Besöksadress

Oriola AB, Slöjdgatan 9, 10393 Stockholm
None

Postadress

FIBERVÄGEN 2 -8
Mölnlycke, 43533

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024