OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Oriola är specialisten på läkemedels- och apoteksdistribution, med marknadens bästa service och kvalitet i fokus. Vi har mer än 100 års erfarenhet av läkemedelsdistribution i Sverige under våra tidigare namn KD Pharma och Kronans Droghandel. Vårt uppdrag är att vara “The Channel for Health”, kanalen för läkemedel och apoteksvaror. Oriola är en del av finska Oriola-KD Corporation som är noterat på Helsingfors Fondbörs. I Sverige finns vi i Mölnlycke, Enköping och Stockholm. Vill du stötta oss med ditt engagemang, din kompetens och erfarenhet? Vi på Oriola AB söker dig! www.oriola.se.
Vill du jobba på en Kundservice utöver det vanliga? Vi söker nu ett värdefullt tillskott till vår Kundservice för att ge våra kunder den bästa servicen.
Kundservice är uppdelad i tre enheter, Apotek, Sjukvård och VaccinService. Avdelningen består idag av 11 servicefokuserade medarbetare. Kunderna är främst apotek, veterinärer, vaccinationskliniker, tandläkare, kommuner och landsting. Vår målsättning är att samtliga medarbetare ska kunna arbeta på alla tre enheter, men grundplaceringen för den här tjänsten blir på Apotek med placering i Mölnlycke.
Arbetet på Kundservice omfattar orderhantering, administration av grunddata, övervakning av Ordertrafik via EDI och övriga löpande kundserviceuppgifter.
Mer specifikt handlar det om:
• ordermottagning via EDI, telefon och fax enligt uppsatta rutiner
• besvara samtal och frågor, informera om uppdrag och processer
• hantering av kunddatabas och upplägg av nya kunder inklusive registervård
• hantering av kreditlimiter samt vid behov informera om förskottsbetalning
• underhåll av grunddata för slutkund i affärssystemet IFS och på sikt SAP
• medverka vid övriga förekommande arbetsuppgifter på avdelningen
Kundservice har daglig kontakt med beställande apotek och detaljhandlare. Arbetsuppgifterna kräver ingen produktkunskap. Tjänsten kräver dock att du har förmågan att ge god service och skapa goda kundrelationer.
Oriola arbetar med Lean som metod för att möta kundernas förväntningar på ständig utveckling och förbättring. Det innebär att det ingår i tjänsten att bidra med förbättringsförslag för verksamheten samt aktivt bidra till genomförandet av överenskomna förslag.
Utbildning och bakgrund
• Minst gymnasieutbildning.
• Minst 2 års arbetslivserfarenhet inom serviceyrke med kundservice/support.
Du behöver även ha:
• God datavana med kunskaper i Officepaketet.
• Förståelse för hur olika IT-system integrerar med varandra samt förmåga att hantera dem.
• Förmåga att kunna uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska.
• God och aktuell kunskap om distribution, transportvillkor/spedition.
Har du erfarenhet från arbete med affärssystemet IFS eller SAP, eller erfarenhet från arbete inom hälso- och sjukvården, är det meriterande.
Personliga egenskaper
För att trivas hos oss är det viktigt att du trivs i en verksamhet där man tar stort ansvar, följer gällande lagkrav, gillar att felsöka och vara spindeln i nätet där kundens krav varierar.
Som person är du serviceinriktad och tycker om att lösa kundens problem. Du vill ta ansvar och har driv och engagemang. Du trivs med att arbeta strukturerat och är noggrann och lösningsfokuserad. Vi värdesätter att du är utvecklingsorienterad och vill arbeta med ständiga förbättringar samt har god samarbetsförmåga. Du sympatiserar med företagets värderingar vilket innebär att du är öppen i din kommunikation, tar egna initiativ, är ansvarsfull, arbetar tillsammans i team och du utgår från det i ditt arbetssätt.
Ansökningsförfarande
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Jeanette Larsson, Kundservice chef, tel. 031-88 71 64 eller 0704 54 83 58. Facklig kontaktperson når du via växeln tel. 031-88 70 00.
Vår ambition är att tillsätta tjänsten snarast möjligt så vänta inte med att skicka in din ansökan! Vi jobbar med löpande urval fram till den 16/1 och kommer eventuellt börja med intervjuer innan sista ansökningsdagen. Du söker tjänsten via vårt rekryteringssystem på vår hemsida www.oriola.se.
Välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediasäljare, rekryteringskonsulter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Therese Thunström