Är du vår nya Ekonomiadministratör?

Är du vår nya Ekonomiadministratör?

Arbetsbeskrivning

Stjernsunds Gård ligger precis utanför Askersund vid toppen av Vättern. Vi sysslar med många verksamhetsområden – vi brukar jord och skog, hyr ut bostäder och producerar kött, ägg och växter. Dessutom har vi öppnat en butik där vi bland annat säljer egenproducerade produkter.

Hos oss är kretsloppstänket en naturlig del av vardagen. En stor del av vår verksamhet är i nuläget ekologisk och vårt KRAV-märkta kött säljs lokalt. Dessutom har vi investerat mycket för att slippa oljeberoendet på gården. Egentligen är det ganska självklart – för att kunna försörja oss på naturen måste vi ta hand om den.

Välkommen att bli en del av oss! Nu söker vi Ekonomiadministratör


Om tjänsten

På Stjernsunds Gård arbetar 25 personer, de flesta sysselsatta med olika delar av produktionen. Många är ute i verksamheten under dagarna men varje morgon startas med en gemensam samling för att skapa en gemenskap och få en bra överblick över pågående aktivieter. Kontoret ligger i anslutning till äggproduktionen och där finns också din närmaste chef.

I det mindre företaget blir din roll omväxlande och mångfacetterad. Ditt fokus ligger på ekonomihantering där du ansvarar för fakturering, lönehantering och viss bokföring. Du jobbar nära revisionsbyrån som finns som stöd i vissa frågeställningar samt ansvarar för den huvudsakliga bokföringen, bokslut och skatte- och momsredovisning. Du hanterar även kassan och redovisar kontanthanteringen inom bolaget. Som ekonomisystem används Fortnox.

Även annan administration förekommer i tjänsten och du kommer bland annat att arbeta med registrering av nötkreaturen i ett nationellt register, CDB. Även schemaläggning för produktionspersonalen kan förekomma. Som medarbetare på kontoret tar du hand om uppkomna frågor både internt och från externa parter. Vissa frågor hanterar du själv medan du för andra vidare till relevant person inom bolaget.


Vem är du?

Verksamhet präglas av en passion för det man gör! Därför är det en stor fördel om även du har en bakgrund inom eller ett intresse för lantbruk och djurhållning.

Du har med dig en gedigen erfarenhet från liknande arbetsuppgifter och är van att driva ditt arbete självständigt. Som person är du flexibel och prestigelös, bekväm vid att varje dag ser olika ut. Ditt arbete sköter du med god struktur och noggrannhet, mån om att göra ett bra jobb.

Du har god blick för verksamhetens behov och hjälper gärna till där du kan göra nytta. Du välkomnar ett arbete med frihet under ansvar – där du själv gör prioriteringar och skapar rutiner som fungerar bra både för verksamheten som helhet och för dig och din arbetsdag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Axäng
+46 73 944 57 02
Anna Pernås
019-7663708
Jenny Berg

Katerina Avraam

Anna Pernås

Linda Axäng

Anna-Karin Skoog

Jenny Berg
+46 72 074 19 99
Anna-Karin Skoog
+46 19 766 37 06
Linda Axäng
+46 766 37 02

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Örebro AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 juli 2021
  • Ansök senast: 29 augusti 2021

Besöksadress

Rudbecksgatan 7, 6 tr, Örebro
None

Postadress

Rudbecksgatan 7, 6 tr
Örebro, 70211

Liknande jobb


21 november 2024