OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
ActivPersonal i Sverige AB tillhandahåller effektiva och skräddarsydda personallösningar åt det lokala näringslivet i Malmö/Lund, Helsingborg, Kristianstad, Kalmar/Växjö, Stockholm. Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag och medlemmar i ALMEGA via Bemanningsföretagen. Genom vårt medlemskap är vi noga med att följa branschens regler och riktlinjer. Vi är miljömedvetna och tänker alltid långsiktigt. Nolato Lövepac erbjuder industrin produktutveckling och ökad produktivitet genom produktion av packningar, tätningar och tejplösningar genom konvertering av råmaterial med hjälp av automatiserad stansning, laminering och montering. Vi arbetar i såväl hårda och mjuka som tunna och tjocka material. Ett oberoende av materialleverantörer i kombination med engagerad och kunnig personal samt en hög kvalitet är våra starkaste konkurrensmedel. Nolato Lövepac AB är en del av Nolato AB, en koncern bestående av 16 oberoende dotterbolag. Nolato Lövepac AB ingår i ett av tre affärsområden, Industrial. Övriga två affärsområden är Telecom och Medical. Lövepac har för närvarande 33 anställda. Läs mer på www.nolato.se [ I denna rekrytering samarbetar vi med ActivPersonal. Vi söker en ekonomiansvarig till vår verksamhet i Skånes Fagerhult. Arbetet innebär att självständigt och med ett ekonomiskt och affärsmässigt tänkande kunna utföra alla de uppgifter som förekommer inom en ekonomifunktion samt även svara för personaladministrationen inom företaget tillsammans med en assistent med halvtids tjänst.[ Arbetet omfattar allt från dagligt arbete med ekonomirutiner till controlleruppgifter. Ansvara för månads- och årsbokslut samt rapportering inom företaget och till koncernledningen. Driva budget- och prognosarbete, löpande analysera och följa upp ekonomiskt utfall. Utveckla och strukturera arbetet med redovisning, intern uppföljning, affärssystemet och övriga processer och program med ekonomisk information. Vara bollplank till VD och övriga inom företaget i ekonomiska frågor. Ansvara för personaladministrativa frågor inom företaget. För rätt person erbjuder vi: Ett omväxlande arbete med en personlig och professionell utveckling som stöds av det faktum att arbetet kännetecknas av flexibilitet, inflytande och snabba beslutsvägar som kännetecknar det lilla företaget samtidigt som den stora koncernens stabilitet och erfarenhet kan utnyttjas. Färdigheter och kunskaper: Civilekonom alternativt motsvarande färdigheter och erfarenheter av motsvarande arbete. Erfarenhet av tillverkande industri är ett krav. Engelska, god i både tal och skrift. Erfarenhet av integrerade affärssystem typ, IFS eller liknande, goda kunskaper i Office program. Personen vi söker är marknadsorienterad, driven, självständig, ödmjuk och prestigelös.
Kontaktpersoner på detta företaget
Johan Spjuth
042-400 0980
Dennies Truedsson
0733-670 650