Är du vår nya Ekonomiassistent?

Arbetsbeskrivning

Har du erfarenhet av att jobba som Ekonomiassistent? Är du intresserad av att ta nästa steg i din karriär? Då kan du vara den vi söker.

Arbetsuppgifter

Vi söker just nu för kunds räkning en kommunikativ och driven ekonomiassistent till ett uppdrag där du kommer arbeta med både kund-, och leverantörsreskontra. Låter denna tjänst intressant? Sök då tjänsten på en gång - vi arbetar med löpande urval!

Som ekonomiassistent hanterar du kund- och leverantörsreskontra, in- och utbetalningar samt löpande redovisning. I rollen som ekonomiassistent är ditt huvudsakliga ansvarsområde bolagets reskontraflöde och dess processer vilket bland annat innefattar hantering av leverantörsfakturor, kundinbetalningar, leverantörsutbetalningar, visst bokslutsarbete samt hantering av påminnelser och inkasso.

Lämplig bakgrund

Till denna roll ser vi att du har akademisk utbildning inom ekonomi eller motsvarande. Du har tidigare arbetat som ekonomiassistent i en bred roll och känner dig trygg i att självständigt arbeta med detta. Vidare har du systemvana och är van vid att arbeta i Excel.

Som person är du framåt, nyfiken och har en vilja att utvecklas och lära dig nya saker. När det kommer till dina arbetsuppgifter är du lösnings- och detaljorienterad, du har förmåga att prioritera och arbetar effektivt.

Viktig information

Uppdraget är ett konsultuppdrag med anställning hos SJR. Varmt välkommen med din ansökan.

Konsult hos SJR

Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär.

Om företaget

SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag och har sedan 1993 byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 550 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö, Göteborg och Helsingborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på First North. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR Helsingborg
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Lön enligt överenskommelse
  • Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
  • Publicerat: 5 februari 2019

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


21 november 2024