OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hos oss blir du en del av Sveriges ledande fastighetsbolag när det gäller säkerhetsfastigheter. Flera av våra kunder bedriver verksamhet som är av betydelse för vårt lands säkerhet, vilket ställer speciella krav både på lokalerna och på oss. Just nu befinner vi oss i en kraftig tillväxtfas och vår projektvolym är större än någonsin tidigare – därför behöver vi bli fler! Välkommen till Specialfastigheter!Om tjänsten
Har du tidigare erfarenhet av ekonomi och vill bli en del i vårt team? I rollen kommer du löpande arbeta med kund- och leverantörsfakturaflöden, vidarefakturering, projektuppföljning, redovisning och bokslut. Du behöver ha ett intresse för systemfrågor gällande affärssystem och reskontra. Arbetet innebär många kontaktytor, både internt med kollegor men också externt med leverantörer och kunder. Du kommer ingå i ekonomienheten som idag består av fem personer, där det också finns ett nära samarbete med vår controllingenhet.
Dina primära arbetsuppgifter kommer att innefatta
• Kund- och leverantörsreskontra
• Vidarefakturering
• Projektuppföljning
• Löpande avstämningar och kvartalsbokslut
Om dig
Vi ser gärna att du har erfarenhet inom ekonomi och med kund- eller leverantörsreskontraflöden, men framförallt har du en nyfikenhet och driv till att lära. Vi söker dig som har utbildning inom redovisning eller motsvarande erfarenhet. För att trivas i rollen bör du vara flexibel och uppskatta att arbeta i en dynamisk och prestigelös miljö. Som person är du serviceinriktad, strukturerad och naturligt ansvarstagande. Du är kommunikativ och kan arbeta brett med många arbetsuppgifter såväl självständigt som i grupp.
Kvalifikationer:
• Akademisk utbildning eller alternativt några års arbetslivserfarenhet inom ekonomi.
Meriterande men inte krav:
• Tidigare erfarenhet av fastighets- eller byggbranschen.
• Erfarenhet av Agresso redovisnings- och leverantörsfakturasystem
Placering
Din placeringsort är Linköping.
Tillträde
Enligt överenskommelse.
Ansökan
Välkommen med din ansökan. Sista ansökningsdag är 14 januari men urval sker löpande så ansök gärna redan idag.
Vi genomför en särskild säkerhetsbedömning genom att genomföra ett säkerhetssamtal och ta del av lagakraftvunna domar från svenska domstolar. Vi genomför även drogtest genom vår företagshälsovård innan anställning. Utöver detta kräver en del av våra kunder i vissa fall inplacering i säkerhetsklass och efterföljande registerkontroll i enlighet med Säkerhetsskyddslagen (2018:585 kap. 3).
Fackliga företrädare
Akademikerföreningen, Thony Eriksson, 010-788 62 37
Unionen, Patrik Svensson, 010-788 63 42
SEKO, Roger Törngren, tel. 010-788 62 78
Ledarna, Fredrik Persson, tel 010-788 62 28
Specialfastigheter är ett statligt ägt företag som äger, utvecklar och förvaltar bland annat kriminalvårdsanstalter, ungdomshem, domstolsbyggnader och polisfastigheter. Det är speciella verksamheter som ofta utgör viktiga samhällsfunktioner och som ställer höga krav – framför allt på säkerhet och hållbarhet. Vårt fastighetsinnehav har en lokalarea på cirka 1,1 miljoner kvadratmeter och ett marknadsvärde som uppgår till närmare 38 miljarder kronor. Fastigheterna finns i drygt 60 kommuner, från Ystad i söder till Haparanda i norr, och där finns också våra cirka 220 medarbetare.
Kontaktpersoner på detta företaget
Förvaltare Peter Schön
0725-60 13 42
Förvaltningschef Tommy Svärd
013-24 92 08
Förvaltare Anders Axelsson
019-20 87 45
070-323 19 24
Förvaltare Johan Hilldén
08-692 60 04
Chef Förvaltningsstöd Petter Lundqvist
070-370 69 27
IT-chef Masoomeh "Masse" Antonsson
013-24 92 16
Projektchef Stefan Ljungberg
010-788 62 59
HR-chef Christina Burlin
010-788 62 03
Tomas Edström, Förvaltare
010-788 63 28
Christina Burlin, HR-chef
010-788 62 03