OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Varbergs kommun är vi cirka 5 000 medarbetare som delar en och samma verksamhetsidé: Vi ska förenkla människors vardag och inspirera dem att uppnå sina drömmar. Detta gör vi på väldigt många olika sätt, det finns mer än 135 olika yrken i vår breda verksamhet. Varberg växer och behoven av kommunens tjänster både ökar och förändras, därför behöver vi din kompetens.
Vill du växa med oss?
Nu söker vi ytterligare två engagerade exploateringsingenjörer som vill vara med och utvecklas med oss! På samhällsutvecklingskontoret får du varierande och stimulerande arbetsuppgifter i en expansiv kommun där beslutsvägarna är korta. Som exploateringsingenjör i Varbergs kommun arbetar du både som projektledare och med löpande frågor i verksamheten. Din huvudsakliga uppgift är att företräda kommunen i samarbetet med fastighetsägare och andra intressenter genom hela exploateringsprocessen från idé och planering till genomförande. Du sköter bland annat exploateringsavtal, markupplåtelser, gatukostnader, fastighetsregleringar och andra juridiska och ekonomiska frågor inom fastighetsområdet.
Hos oss får du jobba i projektform nära andra kompetenser såsom planarkitekt, byggprojektledare, projekteringsingenjör, trafikplanerare, landskapsarkitekt och kommunekolog. I de flesta fall har du en samordnande projektledaroll och driver projekten framåt.
Du får vara delaktig i allt från övergripande strategier och större stadsutvecklingsområden till förtätning av tätorter och utveckling av verksamhetsområden.
Tjänsten är tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse.
ARBETSUPPGIFTER
Hos oss erbjuds du en stimulerande arbetsplats där du som medarbetare får möjligheter till ett utvecklande arbete med stort eget ansvar. På avdelningen finns 13 härliga kollegor som drivs av utvecklingsvilja och handlingskraft. Vi arbetar gemensamt med att utveckla vår verksamhet och våra arbetssätt och värdesätter en prestigelös kultur. Vi strävar efter att varje medarbetare ska ha en god balans mellan arbete och fritid och erbjuder därför sysselsättningsgrad utifrån medarbetarens behov samt friskvård på arbetstid.
I vår samhällsbyggnadsprocess arbetar vi tillsammans över förvaltningsgränserna med ett tydligt genomförandefokus. Genom att förena våra höga ambitioner skapar vi tillsammans rätt förutsättningar för att fortsätta utvecklas och vara i framkant. Vi satsar på ett gott ledarskap och vår kultur präglas av hjälpsamhet, glädje samt en rak och respektfull kommunikation.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som i botten har minst en kandidatexamen ifrån högskola inom samhällsbyggnad, lantmäteri eller juridik. Vi önskar att du i din utbildning och/eller genom din erfarenhet har inriktning mot och kunskap om fastighetslagstiftningen. Du har mångårig erfarenhet av att arbeta med exploateringsfrågor. Det är meriterande om du har erfarenhet av fastighetsekonomi, värdering och förhandling. Du hanterar det svenska språket mycket väl i tal och skrift då du i arbetet hanterar juridiska texter och har både skriftliga och muntliga kontakter såväl internt som externt. Vi önskar att du har B-körkort då våra projekt är spridda över hela kommunen.
För att trivas och utvecklas med oss är du engagerad och har god samarbetsförmåga. För att lyckas i rollen är du pedagogisk och strukturerad. Du är initiativtagande, tänker gärna i nya banor och provar nya sätt att skapa resultat. Du är prestigelös och har en förmåga att se hur såväl stora som små arbetsuppgifter bidrar till ett lyckat resultat.
ÖVRIGT
Intervjuer kan komma att ske löpande.
Varbergs kommun har ett politisk beslut om önskad sysselsättningsgrad. Detta innebär att medarbetare har rätt att arbeta heltid eller önskad deltid.
Inför denna rekrytering har vi noggrant valt vilka annonsplatser vi vill annonsera i och undanber oss därför kontakt med annonsörer och bemanningsföretag!