Är du vår nya förvaltningsledare inom infrastruktur?

Arbetsbeskrivning

Unga, expansiva Lekeberg är en kommun med framtidspotential som präglas av en helhetssyn, hållbar utveckling och tillväxt. Vi tar tillvara på tillväxten genom ständig utveckling och förnyelse inom alla områden. Mångfald, integration och jämställdhet är något som vi strävar emot i alla beslut.
Lekebergs kommun vill vara en attraktiv arbetsgivare där medarbetarskap och ledarskap präglas av delaktighet och påverkansmöjligheter.

Vår vision är trygghet och nytänkande, naturligt nära.

Lekebergs kommun består bl.a. av centralorten Fjugesta och tätorterna Mullhyttan och Hidinge/Lanna. Med korta avstånd, goda kommunikationer och kommunens strategiska placering är det enkelt att ta del av både landsbygd och stad. Här finns attraktivt boende, ett rikt kultur- och fritidsliv och ett bra företagsklimat.

Positiv utveckling och framtidssatsningar kännetecknar Lekeberg och vi styr mot nya och spännande utmaningar. Vill du vara med på resan?

Läs mera om vår kommun på www.lekeberg.se


Sydnärkes IT-förvaltning är en sammanslagning av IT-avdelningarna i Lekeberg, Askersund, Hallsberg och Laxå kommun. Förvaltningen ingår i en gemensam nämnd och 19 förvaltningar, 8 kommunala bolag i 4 kommuner där IT-förvaltningen levererar vardagssupport och utveckling i samtliga verksamheter. Vi är en viktig del av en förändringsresa i en spännande vardag där digitalisering av kommunernas processer kommer bli en viktig del där IT-förvaltningen ger förutsättningar och skapar möjligheter. Hos oss har vi för närvarande ca 18 medarbetare.

Vi förstärker nu med ytterligare en Förvaltningsledare- IT för Infrastrukturobjektet som bland annat omfattar drift och förvaltning av våra virtualiserade servermiljöer och viss nätverksdrift. Vår systemförvaltning bygger på PM3 och ITIL.

ARBETSUPPGIFTER
Som förvaltningsledare blir dina huvudsakliga arbetsuppgifter:

• översätta verksamhetsbehov till IT-aktiviteter och ta ett helhetsansvar för samordningen av dessa aktiviteter i samråd med verksamhetsarkitekt och tjänsteansvarig
• agera som beställare gentemot externa parter och som leverantör gentemot interna parter
• ansvara för att ta fram förvaltningsplan för förvaltningsobjektet
• hantera ekonomi inom ramen för förvaltningsobjektet (budgeterar, attesterar, fakturerar och följer upp)
• genomför och/eller deltar i projekt, uppdrag och analyser
• koordinera uppdateringar av system och funktionalitet
• bistå vid upphandling av system och supportavtal
• dokumentera problem, behov och bra lösningar som finns i verksamheten
• ansvara för felanmälan/buggrapportering till leverantörer
• delta i regelbundna avstämningsmöten med verksamheterna



KVALIFIKATIONER
Vi söker dig har:
• lägst gymnasieexamen eller motsvarande inom IT eller som har erfarenhet av liknande arbete.
• är uppdaterad på gällande virtualiseringsprodukter, främst VMware
• är uppdaterad på nätverksprodukter främst HPE Aruba
• flerårig erfarenhet av Microsoft AD, policyhantering, DNS- och certifikatsadministration
• mycket goda kunskaper i svenska, tal och skrift
• körkort av minst klass B

Övrigt meriterande:
• kunskap och erfarenhet av Microsoft Exchange och Microsoft Office 365
• kunskap och erfarenhet av ITIL i en driftorganisation
• ledarskapserfarenhet

För att passa in i rollen ser vi gärna att du har flera års erfarenhet inom IT-verksamhet. Vi söker dig som är rotad i teknik och infrastruktur och har ett starkt grundintresse för att fortsätta utveckla både drift och förvaltningen av infrastruktur, verksamhetssystem och integrationslösningar. Vi vill gärna att du även har erfarenhet av att införa eller arbeta med molntjänster.

Vi förväntar oss av dig att du är självgående med ett strukturerat och analytiskt arbetssätt samt förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Du behöver ha tydligt kundfokus med en vilja till ständig förbättring.
Stor vikt kommer läggas vid hur du är som person och rollen förutsätter att du är engagerad, drivande, ansvarsfull, representativ och har en utpräglad servicekänsla. Du tycker om att leda människor mot uppsatta mål.

Du drivs av möjligheten att få vara med och fortsätta driva den påbörjade förändringsresan i en spännande vardag med digitalisering av kommunernas interna e-tjänster såväl som e-tjänster för medborgarna och näringsliv.






ÖVRIGT
Du gör din ansökan via vårt elektroniska rekryteringsverktyg. Det är därför viktigt att du fyller i alla steg noggrant för att vi ska kunna göra en riktig bedömning av din ansökan.

Vi har aktivt valt våra rekryteringskanaler och undanber oss därför direktkontakt med rekryterings-och bemanningsföretag samt annonsförsäljare i samband med denna rekrytering.

Kontaktpersoner på detta företaget

IT-chef Sydnärke Rikard Olsson
0585-487 14
Driftsansvarig Sydnärke IT Staffan Nordlund
0584-47 32 77
IT-chef Sydnärkes IT-förvaltning Rikard Olsson
0585-487 14
Ansvarig för Tjänster & support Berit Hagström
0585-48983
IT-chef Sydnärkes IT-förvaltning Rikard Olsson

Förvaltningsledare/Servicekoordinator Annelie Damin

Förvaltningsledare Infrastruktur Kristian Carlsson

IT-chef Sydnärkes IT-förvaltning Rikard Olsson

Tjänsteansvarig Sydnärkes IT-förvaltning Azra Prepic
0585-481 19

Sammanfattning

Besöksadress

Bangatan 7 FJUGESTA
None

Postadress

Bangatan 7
Fjugesta, 71631

Liknande jobb


Objektspecialist IT

Objektspecialist IT

20 december 2024

Process Lead - Incident & Problem Management

Process Lead - Incident & Problem Management

20 december 2024

Global Sales Engineering

Global Sales Engineering

17 december 2024

13 december 2024