OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Unga, expansiva Lekeberg är en kommun med framtidspotential som präglas av en helhetssyn, hållbar utveckling och tillväxt. Vi tar tillvara på tillväxten genom ständig utveckling och förnyelse inom alla områden. Mångfald, integration och jämställdhet är något som vi strävar emot i alla beslut.
Lekebergs kommun vill vara en attraktiv arbetsgivare där medarbetarskap och ledarskap präglas av delaktighet och påverkansmöjligheter.
Vår vision är trygghet och nytänkande, naturligt nära.
Lekebergs kommun består bl.a. av centralorten Fjugesta och tätorterna Mullhyttan och Hidinge/Lanna. Med korta avstånd, goda kommunikationer och kommunens strategiska placering är det enkelt att ta del av både landsbygd och stad. Här finns attraktivt boende, ett rikt kultur- och fritidsliv och ett bra företagsklimat.
Positiv utveckling och framtidssatsningar kännetecknar Lekeberg och vi styr mot nya och spännande utmaningar. Vill du vara med på resan?
Läs mera om vår kommun på www.lekeberg.se
Sydnärkes IT-förvaltning är en sammanslagning av IT-avdelningarna i Lekeberg, Askersund, Hallsberg och Laxå kommun. Förvaltningen ingår i en gemensam nämnd och omfattar 19 förvaltningar och 8 kommunala bolag i 4 kommuner där IT-förvaltningen levererar vardagssupport och utveckling i samtliga verksamheter. Vi är en viktig del av en förändringsresa i en spännande vardag där digitalisering av kommunernas processer kommer bli en viktig del där IT-förvaltningen ger förutsättningar och skapar möjligheter. Hos oss har vi för närvarande ca 18 medarbetare.
ARBETSUPPGIFTER
I rollen som IT-specialist kommer du primärt att stötta förvaltningsområdet Infrastruktur men även mer användarnära förvaltningsområden där du har en nära dialog med verksamheten och en förståelse för den. Du kommer bidra till att användarna har de bästa verktygen och plattformen för att lyckas i sitt arbete.
Utöver det här kommer du vara en viktig kugge i att fortsätta bygga vidare på tekniska lösningar baserade på Microsofts produktportfölj och övriga användarnära tjänster. Du kommer till exempel att analysera problem och återkommande incidenter samt komma med förslag på lösningar i IT-miljön, identifiera och utvärdera nya tekniker och lösningar med bland annat Microsoft Azure, Office 365, Windows 10, säkerhetslösningar för extern access mm.
Det kommer finnas möjligheter till specialisering och fördjupning inom vissa kompetensområden. Det gemensamma är att vara med och stötta där man kan tillföra sin egen kompetens eller delaktighet.
Dagliga arbetsuppgifter är:
• drift och förvaltning av befintlig infrastruktur
• kontakt med konsulter
• incidenthantering, fjärrsupport
Ibland kan även på platsen-support behövas. Idag finns en IT-infrastruktur baserad till största delen på VMware och till en liten del Microsoft Hyper-V/Linux.
Andra arbetsuppgifter som kan vara aktuella är projekt och utredningsarbete samt analyser och dokumentation.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig:
• med lägst gymnasieexamen eller motsvarande inom IT eller som har erfarenhet av liknande arbete.
• som är uppdaterad på gällande virtualiseringsprodukter, främst VMware
• med flerårig erfarenhet av Microsoft AD, policyhantering och DNS administration
• som har mycket goda kunskaper i svenska, tal och skrift
• med körkort av minst klass B
Meriterande:
• kunskap och erfarenhet av Microsoft SCCM, MIM, VMM
• kunskap och erfarenhet av Powershell eller annan scriptning
• kunskap och erfarenhet av Microsoft Exchange och Microsoft Office 365
• kunskap och erfarenhet av ITIL i en driftorganisation
• kunskap och erfarenhet av IT-säkerhet
För att passa in i rollen ser vi gärna att du har flera års erfarenhet inom IT-verksamhet. Vi söker dig som har ett starkt grundintresse för att fortsätta utveckla främst drift och förvaltning av infrastruktur, verksamhetssystem och integrationslösningar. Vi vill gärna att du även har erfarenhet av att införa eller arbeta med Office365 och andra molntjänster.
Du drivs av möjligheten att få vara med och fortsätta driva den påbörjade förändringsresan i en spännande vardag med digitalisering både av kommunernas interna e-tjänster som e-tjänster för medborgarna och näringsliv.
Vi förväntar oss av dig att du är en person som är ansvarsfull, resultatorienterad, drivande, utåtriktad och lyhörd. Du uppskattar att samarbeta med andra och är dessutom självgående med ett strukturerat och analytiskt arbetssätt. Du har ett tydligt kundfokus med en vilja till ständig förbättring.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Förmågan och viljan till att lösa problem och hitta nya tekniska lösningar är viktig, rollen förutsätter att du är engagerad, drivande, ansvarsfull, representativ och har en utpräglad servicekänsla.
ÖVRIGT
Du gör din ansökan via vårt elektroniska rekryteringsverktyg. Det är därför viktigt att du fyller i alla steg noggrant för att vi ska kunna göra en riktig bedömning av din ansökan.
Vi har aktivt valt våra rekryteringskanaler och undanber oss därför direktkontakt med rekryterings-och bemanningsföretag samt annonsförsäljare i samband med denna rekrytering.
Kontaktpersoner på detta företaget
IT-chef Sydnärke Rikard Olsson
0585-487 14
Driftsansvarig Sydnärke IT Staffan Nordlund
0584-47 32 77
IT-chef Sydnärkes IT-förvaltning Rikard Olsson
0585-487 14
Ansvarig för Tjänster & support Berit Hagström
0585-48983
IT-chef Sydnärkes IT-förvaltning Rikard Olsson
Förvaltningsledare/Servicekoordinator Annelie Damin
Förvaltningsledare Infrastruktur Kristian Carlsson
IT-chef Sydnärkes IT-förvaltning Rikard Olsson
Tjänsteansvarig Sydnärkes IT-förvaltning Azra Prepic
0585-481 19