OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du ett brinnande intresse för IT och drivs av att hitta lösningar? Då har vi på Experis IT din nästa tjänst där du kan bygga din karriär! Vi kan öppna dörrarna för dig till både stora och små företag, allt från nystartade, knivskarpa uppstickare till Sveriges största multinationella företag. Du bidrar med ditt engagemang och din kunskap så kan vi tillsammans göra skillnad. Vi är i ständigt behov av nya IT stjärnor och söker denna gång 3-5 personer så välkommen med din ansökan redan idag!
Dina arbetsuppgifter som IT- supporttekniker
* Felsökning av nätverk
* Ta emot IT relaterade problem via telefon och mail och registrera ärenden i ärendehanteringssystem.
* Administrera konton och behörigheter till olika system t.ex. AD, Exchange, VPN m.m.
* Identifiering av hårdvaruproblem
* Ansvara för daglig uppföljning av den operativ verksamhet för kunden och hålla en överblick av aktuell ärendestatus i leveransen.
Vem är du?
För att du ska trivas hos oss tror vi att du är en person som:
* Har minst en en gymnasieutbildning inom IT/teknik.
* Ett stort IT intresse
* Tidigare erfarenhet av arbetat inom helpdesk, IT support eller motsvarande tjänst i minst 6 månader
Som person är du ordningsam och drivs av att ständigt utveckla dina kunskaper samt hitta och lösa IT problem. Du tycker om att hjälpa människor och är serviceinriktad. I stressfulla situationer är du professionell och kan behålla lugnet. Du gillar att jobba i ett härligt team och vill ha roligt på jobbet. Då vi har ett flertal internationella kunder ser vi att du är obehindrad i både svenska och engelska i tal och skrift.
Vad kan vi erbjuda dig?
Som konsult på Experis IT erbjuds du möjligheten att utveckla dina kunskaper i uppdrag hos några av Sveriges största företag inom flera branscher så som IT, Telecom, Bank, Finans och Industri. Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklingsmöjligheter och breda erfarenheter. Tillsammans med din personliga Konsultchef hittar vi de rätta utmaningarna för dig och din karriär för att du ska kunna utveckla de kompetenser och mål som du vill.
Experis är ett värderingsstyrt bolag med konsulternas karriärmål i fokus och med ett långsiktigt engagemang i våra konsulter för att skapa balans mellan privatliv och arbetsliv. Vi stödjer dig i din utveckling och bidrar med både studiematerial samt kostnaden för certifieringar. Vi erbjuder dig dessutom;
* Lön även när du är mellan uppdrag
* Semesterersättning
* Fast lön
* Försäkring
* Trygga kollektivavtal
* Pensionsavsättning
Ansökan
Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV via länken till höger, urval sker löpande då tjänsten önskas tillsättas snarast.
Sökord: 1st Line , 1stline , First-Line , First line , First line support , First-line support , Support , Supportteknik , support teknik , IT Tekniker , IT teknik , IT-Tekniker , Supporttekniker , Support tekniker , Front Desk , Help desk , Kundtjänst, AD , Active Directory , VPN , Exchange , ärendehanteringssystem , fjärrstyrningssystem , fjärrstyrning , ärendehantering , uppgiftsorienterad , serviceminded , Technical Support Analyst , Technical Support , Service desk technician , Support technician
Kontaktpersoner på detta företaget
Petra Sivefäldt
0500-38 14 37
Dino Elezovic
4642371631
Lina Mörkberg
016-155737
Anna Stridsjö
Marika Johansson
019-166551
Carl-Henric Möller
031-617235
Carina Häggquist
018-18 59 71
Anders Samuelsson
031-7086752
Karin Backman
063-57 66 63
Zara Karlsson