OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
MSB utvecklar, tillsammans med andra, individens och samhällets förmåga att förebygga och hantera olyckor och kriser. Vi har även uppdrag som rör planering och samordning av det civila försvaret. Vi arbetar genom kunskapsuppbyggnad, stöd, utbildning, övning, reglering, tillsyn och eget operativt arbete i nära samverkan med kommuner, landsting, myndigheter, företag och organisationer för att uppnå ökad trygghet och säkerhet på alla samhällsnivåer – från lokalt till globalt.
Jämställdhet och likabehandling är en grund för MSB:s arbete internt och gentemot Sveriges befolkning. Alla inom MSB ska bidra till en arbetsmiljö och ett samhälle fritt från diskriminering.
Vill du vara med och göra skillnad i samhället så kanske det är just du som är vår nya IT-tekniker.
Förutom roliga arbetskamrater och utvecklande arbetsuppgifter erbjuder vi våra medarbetare en stimulerande arbetsmiljö i form av ljusa, nya och moderna lokaler med närhet till bra kommunikationer. Vi arbetar aktivitetsbaserat och strävar mot det papperslösa kontoret.
Vi erbjuder flexibel arbetstid och är måna om att våra medarbetare ska ha stor möjlighet att hitta balans mellan arbetsliv och privatliv. Varje medarbetare erbjuds en friskvårdspeng och myndigheten har flera fritidsföreningar som anordnar gemensamma aktiviteter bland annat inom motion, hälsa och kultur.
Beroende på din ålder har du som statligt anställd mellan 28 och 35 semesterdagar.
Som nyanställd på MSB erbjuder vi en grundläggande och gedigen introduktion. Vi har ett stort utbud av interna och externa utbildningar för att ständigt höja våra medarbetares kompetens.
Dina arbetsuppgifter
- Vår servicedesk tar emot ärenden via telefon, epost och webb från myndighetens medarbetare men också externa användare av våra system. Du tar emot, prioriterar, felsöker och besvarar dessa ärenden.
- Du samverkar med andra IT tekniker och enheter för att lösa problem på ett så snabbt och effektivt sätt som möjligt.
- Du medverkar vid framtagandet av instruktioner och rutiner.
- Du deltar i IT-projekt och bidrar med teknisk kompetens samt med att representera Kundtjänst och slutanvändarna.
Din kompetensprofil
Vi tror att du har några års erfarenhet som system-/support-tekniker i Microsoft-miljö. Kunskaper i Microsoft Server och Microsoft Active Directory är ett krav.
Vi tror även att du är strukturerad och kan uttrycka dig pedagogiskt och tydligt i skrift.
Kanske har du erfarenhet av att arbeta med Microsoft Exchange, Skype för företag, SCCM, MDM-system eller andra områden som är relevanta för myndighetens IT-infrastruktur.
Ditt arbete kännetecknas av stor servicevilja och du är givetvis självgående och har förmåga att ta egna initiativ. Du är bra på problemlösning, samverkan och har god analytisk förmåga.
Övrigt
Tjänsten är en tillsvidareanställning heltid och är placerad i Stockholm. MSB tillämpar provanställning. Tillträde sker efter överenskommelse.
Svenskt medborgarskap
Anställningen är säkerhetsklassad och vi gör en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt bestämmelserna i säkerhetsskyddslagen, vilket innebär att du måste vara svensk medborgare.
Är du intresserad?
Har du frågor kontakta gärna enhetschef Johan Fallström. Fackliga företrädare är Carin Hammarbo (Saco), Anna Anelius (ST) samt Leif Frölén (Seko). Samtliga nås på telefonnummer 0771-240 240 (vxl).
Din ansökan
ska vara inkommen till MSB senast den 7 april 2019, märkt med referensnummer 2019/74. Vi ber dig söka tjänsten genom länken i denna annons.
Det är du som sökande som ska dokumentera och påvisa din kompetens på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning. Du ska också vara medveten om att de ansökningshandlingar som lämnas till MSB är offentliga allmänna handlingar vilket innebär att var och en har rätt att ta del av dem.
MSB har gjort medieval för denna rekrytering och undanber därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.
Kontaktpersoner på detta företaget
Anna-Karin Silverin
0771-240240
Christina Rhodin
010-240 51 20