Är du vår nya Kundservicemedarbetare?

Arbetsbeskrivning

Upplands Motor är ett av Sveriges mest framgångsrika bilföretag och ett modernt familjeägt företag med 400 anställda. Vi omsatte över 2 miljarder kronor 2011. Upplands Motor finns idag i Uppsala, Arlandastad, Tierp, Stockholm Akalla och Hammarby Sjöstad där vi säljer service och verkstadstjänster samt nya och begagnade bilar. Vi arbetar med Volvo, Ford, Renault och Dacia.

<b>Vill du vara med och förändra bilvärlden med oss? </b>

Vår målsättning är att bli Sveriges bästa serviceföretag. Det är en annorlunda tanke i en bransch som länge präglats av öde bilhallar och verkstäder med "Endast personal" på dörren. Vi hälsar på alla kunder och på varandra. Vi låter kunderna vänta kvar hos oss medan vi servar deras bilar. Vi bjuder på lunch eller fika under tiden och har trådlöst nätverk för dem som vill jobba eller surfa på Internet medan de väntar.

Upplands Motors framgång bygger på unikt kundfokus och stark lagkänsla. Vi är en platt och snabb organisation, vi jobbar tätt ihop och har garanterat kul!


<b>Vi söker nu en Kundtjänstmedarbetare i Kista</b>

Vi söker nu dig som vill arbeta och föra kundservice vidare till nya höjder. I den här rollen arbetar du med att hantera inkommande telefoni och email och boka in våra kunders bilar på service och reparationer.

Dina ansvarsområden är:
. Hantera inkommande telefoni till våra 4 anläggningar
. Boka kunders bilar
. Besvara och hantera email

I den här varierande rollen ingår du ett team om 9 personer, där du är en viktig lagspelare i verksamheten. System som du arbetar i är bla Tacdis, Organizer, Vida och en del märkesspecifika program för de bilmärken som vi tar emot (Volvo, Ford, Renault och Dacia).

<b>Vem är du?</b>
Vi söker dig som brinner för Kundservice och vet att nöjda kunder får man genom att ge riktigt bra service, oavsett om det är problemlösning eller en bokning. Det är viktigt att du är en god kommunikatör som har lätt att prata med alla typer av kunder och du är professionell i ditt kundbemötande. Som person är du glad, energisk och pigg och har lätt för att växla upp en nivå vid högre belastning under olika säsonger. Eftersom denna avdelning hela tiden arbetar med förbättringar, ser vi det som väldigt positivt om du är nytänkande och har många nya idéer.
Vi ser också att du behöver vara en lagspelare och att du tycker om att arbeta i ett team.

<b>Vad kan du?</b>
Du har minst gymnasiekompetens och några års erfarenhet från arbete inom kundservice. Det är meriterande om du har erfarenhet från bilbranschen. Givetvis är du serviceinriktad med kundens bästa i ständigt fokus.

<b>Din ansökan</b>
Placering är i Kista men avdelningen arbetar centralt tillsammans med samtliga av våra fyra anläggningar (Kista, Uppsala, Arlandastad och Hammarby). Tjänsten är en tillsvidareanställning med sex månaders provanställning. För frågor kring tjänsten, kontakta Helena Andersson, Kundservicechef, på tel 08-580 00 608.

<b>Välkommen till Upplands Motor. Vi tror på riktigt bra service.
Det gäller både dig och din bil.</b>


Gymnasiekompetens
Erfarenhet av arbete inom kundservice
Flytande svenska i tal och skrift
Erfarenhet från bilbranschen

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Upplands Motor AB Sollentuna
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 12 augusti 2015

Besöksadress

Kronåsvägen 2-4
None

Postadress

Kronåsvägen 2-4
Sollentuna, 19124

Liknande jobb