Är du vår nya kundservicestjärna?

Är du vår nya kundservicestjärna?

Arbetsbeskrivning

Vill du jobba med något av det käraste människor har - deras hem? Har du förmågan att kommunicera med olika människor på olika sätt utifrån deras behov, drivs av att ge en god service och trivs med daglig kundkontakt? Då är det dig vi söker, som vill växa tillsammans med oss på Kalmarhem!
Om tjänsten
Vi befinner oss i en spännande fas där vi har flera uppstartade och kommande projekt. För att ha ett fortsatt högt fokus på att leverera en service i värLdsklass till våra befintliga och potentiella kunder, söker vi nu en kundvärd till vårt befintliga kundserviceteam.
Som kundvärd har du varierande och innehållsrika arbetsdagar där du arbetar såväl administrativt som socialt. Du kommer att arbeta med hela uthyrningsprocessen – från att upprätta bostadsavtal och lämna över nycklar till att ta emot felanmälan, uppsägningar, bostadsbyten och allt där emellan. Kärnan i tjänsten är att möta våra kunders olika behov vilket innebär daglig kommunikation med kunder och andra intressenter såväl fysiskt i vår Bobutik som genom telefon, mejl eller våra andra digitala kanaler. Som kundvärd är du ofta kundens första kontakt vid frågor om Kalmarhem, vår service och aktuella ärenden.
Vem är du?
För att bli framgångsrik i tjänsten som kundvärd kommer du vara hjälpt av en god förmåga att kommunicera, i såväl tal som skrift, med människor på olika sätt utifrån deras olika erfarenheter och bakgrund. Tjänsten ställer krav på din förmåga att ta eget ansvar och att engagerat driva ditt arbete men också på förmågan att samarbeta, vara lojal med teamets behov och att främja lagandan. Återkoppling, uppföljning och reflektion är a och o.
Det är viktigt att du delar Kalmarhems värdegrund: tillsammans, hållbar, nytänkande och stolthet. Därtill är du lyhörd, har modet att fatta egna beslut och har en förmåga att under arbetsdagen växla mellan olika arbetsuppgifter med bibehållen effektivitet och kvalitet i det du levererar.
För att snabbt komma in i tjänsten tror vi att du har följande erfarenheter och kvalifikationer:
- minst gymnasieutbildning
- erfarenhet från tidigare kundserviceyrke med liknande arbetsuppgifter är meriterande
- erfarenhet från tidigare arbeten inom fastighetsbranschen är meriterande, ex. mäklarassistent
- van användare av digitala verktyg och system kommer ge dig en hög framkomlighet i din tjänst där du i din vardag hanterar flertalet olika system
- goda språkkunskaper i tal och skrift, även på engelska
Befattningen är en tidsbegränsad anställning till och med 2021-12-31.
Om oss
Tillsammans är ett viktigt ord för oss på Kalmarhem. Vi tror på gemenskap, variation och utveckling i vårt dagliga arbete. Tillsammans skapar vi hem för alla, hem som ska finnas kvar en lång tid framöver och vi har därför ett stort fokus på social, ekologisk och ekonomisk hållbarhet i hela vår verksamhet. Vi har flera uppstartade och kommande byggprojekt vilket i sin tur genererar nya hem för människor som vill bo i Kalmar. För att kunna möta framtiden med våra nya och befintliga behov söker vi dig som vill växa tillsammans med oss.
Kalmarhem är ett kommunägt bostadsbolag som bygger, förmedlar och förvaltar bostäder i Kalmar kommun. Totalt har vi ca 5 100 lägenheter varav 1 200 är studentlägenheter, vilket gör oss till den största hyresvärden i Kalmar kommun! Vi omsätter 350 Mkr och är idag 65 medarbetare. Kalmarhem är en central aktör i kommunens utveckling med uppdraget att leverera 75 nya lägenheter per år. Vi ska erbjuda människor likvärdiga möjligheter att leva i bostäder i bra miljöer till rimliga kostnader. Kalmarhem har ett speciellt ansvar för att ordna bostäder till studerande, ungdomar liksom andra grupper med särskilda behov. Läs mer om oss på kalmarhem.se!
Är du intresserad?
Sista ansökningsdag är 2020-10-25. Vi arbetar med löpande urval i denna rekrytering så vänta inte med att skicka in din ansökan till jobb@kalmarhem.se. När du skickar in din ansökan ger du samtycke till att vi behandlar dina personuppgifter enligt Kalmar kommunkoncerns integritetspolicy.
Är du nyfiken och har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta arbetsledare Ulrika Risemark-Regebro på telefon 0480- 44 75 70 eller ulrika.risemark-regebro @kalmarhem.se. Vill du veta mer om Kalmarhem och rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta HR-generalist Adam Andersson på telefon 0480- 44 75 88 eller adam.andersson@kalmarhem.se


Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Arbetsledare Ola Eliasson
0480447583
Fastighetschef Niclas Ohlslöf
0480447513
Fastighetschef Niclas Ohlslöf
0480-44 75 13

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kalmarhem AB KALMAR
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 oktober 2020
  • Ansök senast: 25 oktober 2020

Besöksadress

LARMTORGET 3
KALMAR

Postadress

BOX 305
KALMAR, 39123

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024