OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Östra Göinge kommun med drygt 15 000 invånare är centralt belägen i södra Sverige. Här möter det öppna jordbrukslandskapet den gröna skogsbygden. I Östra Göinge finns det goda livet med tryggt boende, bra skolor, storslagen natur, brett kulturutbud, livskraftigt föreningsliv och goda kommunikationer. Östra Göinge är en av landets modigaste och mest innovativa kommuner. Här har motgång vänts till framgång och nu växer och utvecklas Östra Göinge helt i enlighet med visionen om att bli 15 000 stolta göingar.
Östra Göinge är Skånes gröna hjärta. Platsvarumärket är vår identitet och ska förmedla goda värden för omvärlden. Som en medarbetare i Östra Göinge kommun och framförallt som kundvärd blir du en viktig ambassadör för platsen Östra Göinge som en attraktiv plats att besöka, leva, jobba och bo på.
ARBETSUPPGIFTER
Som Östra Göinge kommuns ansikte utåt kommer du vara den första kontakten många av våra kunder har med kommunen. De ska få rätt information, bra service och ett bemötande i världsklass. Via det fysiska mötet, över telefon eller via mail ska de alltid känna sig lyssnade till och få ett bemötande som ger guldkant på deras kontakt med kommunen.
Förutom att arbeta med kundservice i receptionen kommer du även att administrera och handlägga inkommande ärenden och du ska även kunna diarieföra dokument. Teamet du kommer att ingå i arbetar självständigt med planering av verksamheten så som schemaläggning samt tillsättning av vikarier. Dagens kundservice är i en ständig förändring och du skall tycka om att ta dig an nya arbetsuppgifter samt se möjligheterna med utveckling av verksamheten.
I dina arbetsuppgifter möter du våra kunder och medarbetare genom både telefon och fysisk kontakt.
I din roll som kundvärd är du således också förvaltningens förlängda arm. Du har en god kunskap om kommunens arbete och ett internt kontaktnät som sträcker sig över många typer av verksamheter. Tillsammans med kommunens verksamheter bidrar du till att vårt arbetssätt Göingemodellen upplevs genom ständiga förbättringar, att vi tänker nytt och erbjuder hög kvalitet med ett värde för kunden och fokus på resultat.
Du arbetar dagligen för att skapa stolta göingar.
KVALIFIKATIONER
Vi vill att du som söker har relevant eftergymnasial utbildning/högskoleutbildning med inriktning mot service, kommunikation, administration.
Du har förmåga att snabbt söka upp och ta till dig information i olika verksamhetssystem, databaser och på webben samt att tolka och förmedla den på ett lättförståeligt sätt.
Du är serviceinriktad, har god samarbetsförmåga och vill lära nytt. Du har ett naturligt servicetänk, jobbar för nöjda kunder och har ett gott bemötande. Du värnar om dina relationer mellan kunder och arbetskollegor.
Sammantaget är du nyfiken och tålmodig och har en förmåga att se helheten. Dagens kundservice är i ständig utveckling och du trivs med att vara drivande i frågor som rör digitalisering och förändrade arbetssätt inom kundservice.
Du har mycket goda kunskaper i det svenska språket, både i tal och skrift. Det är meriterande om du är flerspråkig, gärna arabiska. Du är väl förtrogen med Officepaketet och har god datorvana.
Som person är du strukturerad och noggrann. Du är ödmjuk, positiv och nyfiken.
ÖVRIGT
Varmt välkommen till Östra Göinge kommun- Skånes gröna hjärta!
Urval kommer att göras löpande under ansökningstiden.
Läs mer om hur vi hanterar dina personuppgifter här: https://www.ostragoinge.se/behandling-av-personuppgifter/
I Östra Göinge kommun strävar vi efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Östra Göinge kommun tillämpar rökfri arbetstid.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligen men bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.