OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Du är spindeln i nätet när det gäller leveransen av våra första hjälpen-produkter. Du ser till att alla trådar hänger ihop från inköp till rätt hylla på lagret, från kundkontakter och packning till utleverans och fakturering. Du är bra på engelska och har inga bekymmer med att skriva ett korrekt affärsmail eller ringa till våra internationella leverantörer. Känns det som rätt roll för dig? Då kan du vara personen vi söker.
Som lageradministratör på Första hjälpencentrum blir du en viktig resurs i vårt flöde av in- och utleveranser och all administration däremellan.
Vi söker en noggrann och serviceinriktad person som gillar ordning och reda och är mån om att ge kunden bästa möjliga leverans. Samtidigt är du ett flexibelt allt-i-i allo som ser helheten, följer rytmen i verksamheten och hjälper till där det behövs bäst.
Du får ett varierat uppdrag med mycket frihet, eget ansvar och med stora möjligheter att vara delaktig i företagets utveckling.
OM OSS
Första hjälpencentrum är ett kunskapsföretag med specialister i akutsjukvård och första hjälpen. Vi hjälper företag över hela Sverige i de tuffaste miljöerna att få en tryggare och säkrare arbetsmiljö. Det gör vi genom att leverera skräddarsydda utbildningskoncept och första hjälpen-utrustning i toppklass.
Vi erbjuder det lilla företagets fördelar: flexibilitet, korta beslutsvägar och en stor delaktighet i företaget som helhet. Hos oss har vi egna ansvar, men står också beredda att kavla upp ärmarna och hjälpa varandra när det behövs. Vi har högt i tak och uppmuntrar goda idéer och egna initiativ.
ARBETSUPPGIFTER
I rollen som lageradministratör kommer du exempelvis att:
Löpande beställa lagervaror, kontorstillbehör och handla förbrukningsvaror.
göra vissa internationella volyminköp av första hjälpen-utrustning.
Skapa ordrar, skicka bekräftelser och sköta fakturering i affärssystemet Visma.
Ta emot, stämma av och packa upp företagets inleveranser.
Plocka ihop beställda varor, paketera och boka frakt.
Se till att det är ordning och reda på lagret och bidra till att förbättra strukturen och logistiken.
Sköta kundservice via framför allt e-post och telefon.
Vara allmänt behjälplig med diverse sysslor på lager och kontor.
KVALIFIKATIONSKRAV
- 3-årig gymnasieutbildning, gärna inom ekonomi/handel.
- Mycket god datorvana.
- Mycket goda kunskaper i svenska språket, såväl i tal som i skrift.
- Körkort
ÖNSKVÄRT/MERITERANDE
- Erfarenhet av lager, packning, orderhantering och kundservice.
- Eftergymnasial utbildning inom administration/ekonomi.
ÄR DU RÄTT PERSON?
Välkommen att söka tjänsten genom att skicka ditt CV och ett personligt brev till jobb@fhcentrum.se, märkt med "Ansökan Lageradministratör" i ämnesraden. Ofullständiga ansökningar kommer inte att registreras.
Urval sker löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt!
ÖVRIG INFORMATION
Första hjälpencentrum genomför denna rekrytering i egen regi och undanber oss kontakt från rekryterings- och/eller bemanningsföretag.
OBS! Detta är samma tjänst som utannonserades den 14 april 2022 med annons-ID: 25939825. Vi har bara justerat till korrekt arbetsgivare.