Är du vår nya medarbetare i boservice?

Är du vår nya medarbetare i boservice?

Arbetsbeskrivning

Har du ett genuint intresse för kundkontakter och att ge service i världsklass? Trivs du bäst i en miljö som präglas av nära samarbeten och högt engagemang? Lockas du av tanken att får vara en del i ett bolag som skapar samhällsnytta på riktigt? Då kan du vara vår nya kollega i boservice.

 

Ditt uppdrag

Vi erbjuder arbete i ett företag som är inne i en spännande fas. Just nu ställer vi om vår organisation för att ännu bättre kunna möta hyresgästernas behov och skapa en ännu tryggare och trevligare boendemiljö. Det uppnår vi genom ökad synlighet och närvaro på plats i våra områden. En god kontakt med hyresgästerna är en förutsättning för att vi ska kunna stärka vårt fokus på trygghet. Därför sker en anpassning av vår organisation och utveckling av rollerna utifrån dagens utmaningar och möjligheter.

Vi söker nu dig som gillar service och att ha mycket kundkontakter. I boservice erbjuder vi dig ett spännande och varierat arbete med främst administrativa uppgifter. Du ingår i avdelningen Kund och marknad och rapporterar till Kund- och marknadschef. Du är företagets ansikte utåt och har nära kontakt med hyresgäster och kunder i Järfälla.

I boservice agerar du första kontakt och ansvarar för att besvara eller vidarebefordra ärenden från hyresgäster, entreprenörer och andra intressenter. Uppdraget innebär främst kundtjänst och nyckelhantering. På Järfällahus arbetar vi med vidareutveckling av våra medarbetare och du ges goda möjligheter att kunna vara med och påverka och utveckla dig själv i din yrkesroll.

 

Exempel på arbetsuppgifter:


• Ta emot och registrera felanmälningar från hyresgäster och fastighetsskötare via telefon, digitalt och fysiska besök.
• Registrera jourrapporter i vårt fastighetssystem, PM5.
• Nyckelhantering i programmen KeyControl och Aptus
• Kundtjänst via telefon, traditionell växelhantering, in- och utlämning av information, besvara frågor etc.
• Bevaka och svara på inkommande e-post
• Allehanda traditionella receptionsuppgifter såsom att ta emot hyresgäster, entreprenörer och besökare till huvudkontoret.
• Journalföring av inkommande e-post och brev
• Vid behov skapa fakturor i fastighetssystemet PM5
• Fakturagranskning

 

Vem är du?

För att trivas i rollen tror vi att du är en serviceinriktad person som har lätt för att skapa goda relationer med folk. Då du har många kontaktytor i din roll är det viktigt att du är lyhörd och har ett bra bemötande gentemot hyresgäster, kunder och medarbetare samt att du är tydlig i din kommunikation. Du behöver även vara lugn och stresstålig.

Du har tidigare erfarenhet inom service och tycker det är kul med kundkontakter. Du kommer jobba i flertalet olika system vilket innebär att du behöver ha datavana sedan tidigare. Behärskar du dessutom fler språk än svenska och engelska är det meriterande.  

 

Om oss
Järfällahus är ett allmännyttigt bostadsföretag, som ägs av Järfälla kommun. Vi äger och förvaltar cirka 5 600 lägenheter, 475 kommersiella lokaler och 4 600 fordonsplatser. Hos oss arbetar 80 medarbetare.

Som kommunens egna bostadsbolag spelar vi en viktig roll i kommunens tillväxt. Vi ska säkra ett varierat utbud av attraktiva lägenheter med hyresrätt för kommunens växande befolkning. Vi ska driva en långsiktig hållbarhet i kommunens utveckling och arbetar aktivt för goda boendemiljöer och en attraktiv närmiljö för de boende. Våra fastigheter ska i ökad utsträckning energieffektiviseras och vi ska verka för en grön omställning.

Vi ska vara ett föredöme som samhällsägt företag när det gäller socialt ansvarstagande. Det innebär bland annat att vi i samarbete med Järfälla kommun och andra aktörer arbetar med trygghetsfrågor, att motverka segregation och att tillgänglighetsanpassa lägenheter.

På Järfällahus arbetar vi utifrån starkt kundfokus och ett inkluderande och samverkande arbetssätt, där vi utgår från våra värdeord: engagerad, professionell och omtänksam. Vill du veta mer om Järfällahus och vad vi jobbar med? Besök oss på: www.jarfallahus.se

 

Är du vår nya medarbetare?

Tycker du att beskrivningen stämmer in på dig? Då är du välkommen att vara med på vår resa att utveckla verksamheten i linje med våra värdeord. På Järfällahus arbetar vi aktivt med samverkan och inkludering där alla tidigt får vara med och bidra med sin kompetens över verksamhetsgränserna och i olika projekt. Du blir en del av en spännande organisation med trevliga och kompetenta kollegor, där du får möjligheten att få vara med och påverka utvecklingen av en ännu tryggare och mer attraktiv boendemiljö i Järfälla.

Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas.

På Järfällahus arbetar vi aktivt med ett inkluderande synsätt för att skapa mångfald och därmed ser vi gärna manliga sökanden.

 

Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Agneta Lundström, Kund- och marknadschef, genom att mejla Agneta.Lundström@jarfallahus.se.  

 

Välkommen med din ansökan! Rekrytering sker löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan redan idag. Du gör det genom att klicka på Ansök.



Tjänsten är en tillsvidareanställning som föregås av en provanställning. Tillträde enligt överenskommelse.

Kontaktpersoner på detta företaget

Agneta Lundström, Ansvarig chef

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Järfällahus AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 augusti 2023
  • Ansök senast: 17 september 2023

Besöksadress

Drabantvägen 2
None

Postadress

Drabantvägen 2
Järfälla, 17724

Liknande jobb


Receptionisttjänst på heltid

Receptionisttjänst på heltid

22 december 2024

Receptionist till EA DICE

20 december 2024

Receptionist

20 december 2024

20 december 2024