Är du vår nya objektledare IT?

Arbetsbeskrivning

Lekeberg ligger mitt emellan storstadens utbud och landsbygdens idyll!
Vi vill vara en attraktiv arbetsgivare där medarbetarskap och ledarskap präglas av delaktighet och påverkansmöjligheter. Vi strävar emot att vara en effektiv, hållbar och trygg kommun för våra kommuninvånare och medarbetare.
Positiv utveckling och framtidssatsningar kännetecknar Lekeberg och vi styr mot nya och spännande utmaningar! Vill du vara med på resan? Läs mera om vår kommun på www.lekeberg.se

Sydnärkes IT-förvaltning är en sammanslagning av IT-avdelningarna i Lekeberg, Askersund, Hallsberg och Laxå kommun. Förvaltningen ingår i en gemensam nämnd och 19 förvaltningar, 8 kommunala bolag i 4 kommuner där IT-förvaltningen levererar vardagssupport och utveckling i samtliga verksamheter. Vi är en viktig del av en förändringsresa i en spännande vardag där digitalisering av kommunernas processer kommer bli en viktig del där IT-förvaltningen ger förutsättningar och skapar möjligheter. Hos oss har vi för närvarande ca 18 medarbetare.



ARBETSUPPGIFTER
Vi förstärker nu vårt team med ytterligare en objektledare IT, vars huvuduppgift blir att med hjälp av vår samverkansmodell ytterligare optimera IT-stödet för ett antal av kommunernas olika verksamheter. Vår samverkansmodell bygger på systemförvaltningsmodellen PM3.

Du kommer att ansvara för några av våra förvaltningsområden, bland annat ett där flera kommunövergripande applikationer ingår så som ekonomi, personal- och telefonisystem samt ett inom samhällsbyggnad/teknik och service. Gemensamt för samtliga objekt är fokus på digital transformation, vilket bland annat innebär visst arbete med införande av interna och externa e-tjänster.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter som objektledare IT består av att:
• översätta verksamhetsbehov till IT-aktiviteter och ta ett helhetsansvar för samordningen av dessa aktiviteter tillsammans med objektledare i verksamheten eller motsvarande
• agera som beställare gentemot externa parter och som leverantör gentemot interna parter
• bidra till att ta fram objektplaner
• hantera ekonomi inom ramen för förvaltningsobjektet (budgetera, attestera, fakturera och följa upp)
• genomföra och/eller delta i digitaliseringsuppdrag, utredningar, analyser och bistå vid upphandlingar
• koordinera uppdateringar av system och funktionalitet
• dokumentera problem och behov som finns i verksamheterna
• vara kontaktperson gentemot verksamheten inom de fyra kommunerna
• ansvara för felanmälan/buggrapportering till leverantören
• delta i regelbundna avstämningsmöten med verksamheterna
• omvärldsbevaka inom objektens verksamhetsområden.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:
• lägst gymnasieexamen
• mycket goda kunskaper i tal och skrift på svenska
• körkort med behörighet B och kan/får köra bil.

Vi ser gärna att du har några års erfarenhet inom IT-relaterad verksamhet.

Det är meriterande om du har:
• kunskap, utbildning och/eller erfarenhet av systemförvaltningsmodeller som exempelvis PM3
• kunskap och erfarenhet av ITIL i en driftorganisation
• erfarenhet av arbete i offentlig förvaltning.

Du drivs av möjligheten att få vara med och fortsätta driva den påbörjade förändringsresan i en spännande vardag där digitalisering av kommunernas processer är en viktig del. Som person är du ansvarsfull, resultatorienterad, drivande, utåtriktad och lyhörd.

Du har förmåga att ta egna initiativ och kan strukturera ditt eget arbete samt har ett analytiskt arbetssätt. Vidare har du ett tydligt kundfokus och en vilja till ständig förbättring. Vi förutsätter att du är engagerad, representativ och har en utpräglad servicekänsla. Förmågan och viljan till att lösa problem och hitta nya lösningar är viktigt. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Lekebergs kommun består bl.a. av centralorten Fjugesta och tätorterna Mullhyttan och Hidinge/Lanna. Med korta avstånd, goda kommunikationer och kommunens strategiska placering är det enkelt att ta del av både landsbygd och stad. Här finns attraktivt boende, ett rikt kultur- och fritidsliv och ett bra företagsklimat.

Du gör din ansökan via vårt elektroniska rekryteringsverktyg. Det är därför viktigt att du fyller i alla steg noggrant för att vi ska kunna göra en riktig bedömning av din ansökan.
Vissa tjänster är säkerhetsklassade, därför kan även en säkerhetsskyddsintervju komma att bli aktuell i rekryteringsprocessen.

Vi har aktivt valt våra rekryteringskanaler och undanber oss därför direktkontakt med rekryterings-och bemanningsföretag samt annonsförsäljare i samband med denna rekrytering.

Kontaktpersoner på detta företaget

IT-chef Sydnärke Rikard Olsson
0585-487 14
Driftsansvarig Sydnärke IT Staffan Nordlund
0584-47 32 77
IT-chef Sydnärkes IT-förvaltning Rikard Olsson
0585-487 14
Ansvarig för Tjänster & support Berit Hagström
0585-48983
IT-chef Sydnärkes IT-förvaltning Rikard Olsson

Förvaltningsledare/Servicekoordinator Annelie Damin

Förvaltningsledare Infrastruktur Kristian Carlsson

IT-chef Sydnärkes IT-förvaltning Rikard Olsson

Tjänsteansvarig Sydnärkes IT-förvaltning Azra Prepic
0585-481 19

Sammanfattning

Besöksadress

Bangatan 7 FJUGESTA
None

Postadress

Bangatan 7
Fjugesta, 71631

Liknande jobb


23 december 2024

23 december 2024

22 december 2024