OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Personalenheten samordnar och utvecklar myndighetens arbetsgivarpolitik. Inom ramen för enhetens uppdrag hanterar vi bland annat frågor gällande kompetensförsörjning, arbetsrätt, arbetsmiljö, lönebildning, löneadministration, samverkan och mångfald. Enheten ingår i avdelningen för verksamhetsstöd.
Vi söker dig som vill
• driva projekt inom enhetens olika arbetsområden, med särskilt fokus på områdena arbetsmiljö, arbetsrätt och mångfald
• ansvara för den fortsatta utvecklingen av myndighetens arbetsmiljö, i enlighet med OHSAS 18001 och det systematiska arbetsmiljöarbetet
• ansvara för utvecklingen av myndighetens friskvårdsarbete och säkerställa att myndigheten har det personalstöd som efterfrågas
• effektivisera och kvalitetssäkra beslutade processer, policys, rutiner och handlingsplaner inom det egna ansvarsområdet och vid behov ta fram nya styrdokument
• bistå med rådgivning inom arbetsrättsliga området och ansvara för myndighetens lokala avtal - ex. arbetstidsavtal och reseavtal
• vidareutveckla arbetet kring mångfald, jämställdhet och tillgänglighet.
• ansvara för att myndigheten har ett väl utvecklat utbildningsmaterial och metodstöd inom områdena arbetsmiljö, arbetsrätt och mångfald samt genomföra utbildningar inom dessa
• tillhandahålla ett konsultativt stöd till chefer och medarbetare
Kvalifikationskrav
• PAO (personal, arbete och organisation) eller motsvarande utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant
• Mångårig erfarenhet av att leda och driva HR-relaterade projekt
• Mångårig erfarenhet av arbetsmiljöfrågor
• Mångårig erfarenhet av att utveckla utbildningsmaterial och metodstöd samt att undervisa
Det är dessutom meriterande om du
• har erfarenhet av arbete inom staten
• mångårig erfarenhet av arbetsrättsfrågor och mångfaldsfrågor
Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du har ett konsultativt förhållningsätt, är självständig och handlingskraftig. Du är strukturerad och har god samordnings- och samarbetsförmåga.
Anställningsinformation
Anställningen är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning på heltid med placering i Stockholm. Din tjänstetitel blir personalspecialist.
Socialstyrelsen strävar efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Vi erbjuder ett meningsfullt arbete och många kunniga kollegor som vill bidra till ett viktigt samhällsuppdrag - att värna hälsa, välfärd och allas lika tillgång till god vård och omsorg. Mer information om vår verksamhet och värdegrund hittar du på www.socialstyrelsen.se.
Sista ansökningsdag är 31 juli 2014. Ansök genom att trycka på knappen nedan. Ange diarienummer 261-32390/2014. Betyg och övriga handlingar tar du med vid en eventuell intervju.
Rekryteringen sköts av Socialstyrelsens personalenhet, och vi undanber oss säljsamtal från rekryteringsföretag och annonssäljare.
Fackliga företrädare för Saco, ST och Vårdförbundet når du via vår växel på 075-247 30 00.
Kontaktpersoner
Tomas Hedlund
Avdelningschef
075-247 30 70
Cristina Nygren
Personalspecialist
075-247 40 47
Kontaktpersoner på detta företaget
Kristina Bränd Persson, enhetschef
075-247 3096
Elisabeth Roxmalm, personalspecialist
075-247 3309
Beatrice Hopstadius, enhetschef
075-247 3670
Beatrice Hopstadius, tf enhetschef
075-247 3670
Pernilla Ek, enhetschef
075-247 3032
Erik Höglund, avdelningschef
075-247 3872
Eva Wallin, enhetschef
075-247 3470
Elisabeth Roxmalm, personalspecialist
075-247 3309
Georg Lagerberg, enhetschef
075-247 3607
Helena Scarabin, enhetschef
075-247 4055