Är du vår nya personalspecialist inom kompetensförsörjning?

Arbetsbeskrivning

Personalenheten samordnar och utvecklar myndighetens arbetsgivarpolitik. Inom ramen för enhetens uppdrag hanterar vi bland annat frågor gällande kompetensförsörjning, arbetsrätt, arbetsmiljö, lönebildning, löneadministration, samverkan och mångfald. Enheten ingår i avdelningen för verksamhetsstöd.

Vi söker dig som vill



• driva projekt inom enhetens olika arbetsområden, med särskilt fokus på områdena kompetensförsörjning, samverkan och arbetsgivarvarumärket

• säkerställa att myndigheten har rätt kompetens för att utföra sitt uppdrag – ex. genom att vidareutveckla kompetensbaserad rekrytering, genomföra kompetensförsörjningsdialoger och ta fram myndighetsövergripande kompetensförsörjnings- och kompetensutvecklingsplaner

• effektivisera och kvalitetssäkra beslutade processer, policys, rutiner och handlingsplaner inom det egna ansvarsområdet samt vid behov ta fram nya styrdokument

• vidarutveckla myndighetens introduktionsprogram och identifiera möjliga karriärvägar

• vidarutveckla våra samverkansprocesser

• ansvara för att ett arbetsgivarerbjudande tas fram

• ansvara för att myndigheten har ett väl utvecklat utbildningsmaterial och metodstöd inom det egna ansvarsområdet samt genomföra utbildningar inom dessa

• bistå med rådgivning och tillhandahålla ett konsultativt stöd till chefer och medarbetare

Kvalifikationskrav



• PAO (personal, arbete, organisation) eller motsvarande utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant

• Mångårig erfarenhet av att leda och driva HR-relaterade projekt

• Mångårig erfarenhet av kompetensförsörjningsfrågor

• Mångårig erfarenhet av att utveckla utbildningsmaterial och metodstöd samt att undervisa.

Det är dessutom meriterande om du



• har erfarenhet av arbete inom staten

• har mångårig erfarenhet av arbetsgivarvarumärkesfrågor och samverkan

Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du har ett konsultativt förhållningsätt, är självständig och handlingskraftig. Du är flexibel, strukturerad och har god samordnings- och samarbetsförmåga.

Anställningsinformation

Anställningen är ett vikariat på längst ett år på heltid med placering i Stockholm. Din tjänstetitel blir personalspecialist.

Socialstyrelsen strävar efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Vi erbjuder ett meningsfullt arbete och många kunniga kollegor som vill bidra till ett viktigt samhällsuppdrag - att värna hälsa, välfärd och allas lika tillgång till god vård och omsorg. Mer information om vår verksamhet och värdegrund hittar du på www.socialstyrelsen.se.

Sista ansökningsdag är 31 juli 2014. Ansök genom att trycka på knappen nedan. Ange diarienummer 261-32387/2014. Betyg och övriga handlingar tar du med vid en eventuell intervju.

Rekryteringen sköts av Socialstyrelsens personalenhet, och vi undanber oss säljsamtal från rekryteringsföretag och annonssäljare.

Fackliga företrädare för Saco, ST och Vårdförbundet når du via vår växel på 075-247 30 00.

Kontaktpersoner

Tomas Hedlund 

Avdelningschef

075-247 30 70

Cristina Nygren

Personalspecialist

075-247 40 47

Kontaktpersoner på detta företaget

Kristina Bränd Persson, enhetschef
075-247 3096
Elisabeth Roxmalm, personalspecialist
075-247 3309
Beatrice Hopstadius, enhetschef
075-247 3670
Beatrice Hopstadius, tf enhetschef
075-247 3670
Pernilla Ek, enhetschef
075-247 3032
Erik Höglund, avdelningschef
075-247 3872
Eva  Wallin, enhetschef
075-247 3470
Elisabeth Roxmalm, personalspecialist
075-247 3309
Georg  Lagerberg, enhetschef
075-247 3607
Helena  Scarabin, enhetschef
075-247 4055

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Socialstyrelsen Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 4 juli 2014

Besöksadress

Rålambsvägen 3, Västerbroplan
None

Postadress

Rålambsvägen 3
Stockholm, 10630

Liknande jobb


29 november 2024

28 november 2024