OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Styrmansgatans gruppboendeStyrmansgatan är ett tryggt och aktivt gruppboende i Majorna, Göteborg som erbjuder stöd och omsorg för vuxna med psykiska funktionsnedsättningar som har LSS- eller SoL-beslut. Gruppboendet är består av tolv lägenheter och gemensamma utrymmen, och är centralt beläget i Majorna med närhet till affärer, caféer och Slottsskogen.
Styrmansgatan har ett stort fokus på aktiviteter tillsammans med de boende, och bemannas dygnet runt.
Utgångspunkten i arbetet på Styrmansgatans boende är att de boende ska ha möjlighet att själva påverka de beslut och insatser som påverkar dem, utefter individens förmåga. Vi vill skapa goda förutsättningar för de boende att utvecklas mot ett så självständigt liv som möjligt.
Vi söker nu en samordnare som vill vara med och bidra med sitt engagemang och sin kompetens till vår verksamhet.
Om tjänstenSom samordnare är du en nyckelperson som i nära samarbete med enhetschef bidrar till verksamhetens mål. Samordnartjänsten är en arbetsledande funktion där ditt arbete präglas av verksamhetens rutiner och riktlinjer, men där din arbetsdag aldrig är den andra lik. Du har helhetssyn och överblick över verksamheten. Du är direkt underställd enhetschefen och ansvarar över den dagliga planeringen, bemanningen samt har löpande kontakt med berörda i verksamheten och organisationen. Du ansvarar för och är arbetsledande i planeringen och administrationen av det dagliga operativa arbetet och förväntas ha en kontinuerlig dialog med sjuksköterska och personal i verksamheten.
Som samordnare har du en central roll vid samverkan och informationsöverföring i olika led. Du vårdar och utvecklar relationerna med kollegor, myndigheter, organisationer, brukare och deras anhöriga. Du följer den dagliga kvalitetsförbättringsprocessen avseende verksamhetens rutiner för avvikelserapportering. Vidare är du ansvarig för att stötta kollegorna i tidrapportering, rekrytering av timvikarier, introduktion av nya medarbetare och beställning och inköp till verksamheten. I rollen ingår också att överblicka verksamhetens läkemedelshantering.
Vi söker dig som...... är en trygg, tydlig och kommunikativ person som har förmåga att se lösningar i ditt arbete och är nyfiken. Du har god förmåga till samverkan. Du är strukturerad och bra på att prioritera och att göra kloka avvägningar i de beslut som rör brukarnas vardag. Då det är viktigt för oss att våra medarbetare skapar förtroende och ett gott samarbete med målgrupp, kollegor och samverkanspartners, vill vi att du som söker lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt. Att du inte räds att ta egna snabba beslut utifrån verksamhetens bästa.
Vi vill att du har:
• Undersköterskeutbildning med inriktning psykiatri eller har en annan för tjänsten relevant utbildning.
• Erfarenhet av arbetsledning.
• Erfarenhet av arbete inom psykiatri.
• Erfarenhet av att arbeta med dokumentation och journalföring.
• God förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift
• Vana av datoranvändning med grundkompetens i Excel.
För att trivas med tjänsten är det viktigt att du känner dig trygg med Räddningsmissionens värdegrund.
Det är önskvärt att du har:
• Erfarenhet av att jobba på boende med särskild service.
• Erfarenhet av schemaläggning och personalplanering såsom tillsättning av timvikarier.
• Körkort
Det är meriterande om du även har
• Kunskaper i lågaffektivt bemötande.
• Tidigare arbete inom idéburen sektor.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Bra att veta:
• Omfattning: 100 %
• Arbetstid: Dagtid
Rapporterar till: Enhetschef
• Tillsättning: Omgående eller enligt överenskommelse
• Kollektivavtal: Vi följer kollektivavtalet Hälsa vård och övrig omsorg
• Rekrytering: Vi tillämpar löpande rekrytering så inkom med din ansäkan så snart som möjligt. Inför anställning tar vi alltid referenser samt begär utdrag ur belastnings- och misstankeregistret.
Varmt välkommen med din ansökan! För frågor kontakta:
Enhetschef
Anna Thom Olin
0721-45 42 74
anna.thom-olin@raddningsmissionen.se
Räddningsmissionen är en idéburen organisation som bedriver socialt arbete utifrån kristen värdegrund. När vi söker nya medarbetare letar vi efter dig som delar vår vision, att alla människor har rätt till ett värdigt liv.
Vi har ca 150 medarbetare som arbetar inom en rad olika områden och verksamheter. I våra verksamheter finns också volontärer. Tillsammans gör vi skillnad!