OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hos oss får du tryggheten av att vara en del i ett stort företag med kollektivavtal samt goda utvecklingsmöjligheter. Vi erbjuder även mängder av förmåner, bland annat uppskattade personalrabatter och ett generöst friskvårdsbidrag då vi värnar om våra anställdas hälsa. Du får dessutom möjligheten att jobba i en modern verksamhet med duktiga kollegor och god stämning. Läs gärna mer på vår karriärsida.
Då vår nuvarande servicechef går vidare till nya utmaningar söker vi nu en ny Servicechef till vår anläggning VW Malmö.
Hos oss får du chansen att leda i ett stort företag med en kultur präglad av Driv, Integritet och Hållbarhet. Du får dessutom möjligheten att jobba i en modern verksamhet med duktiga kollegor och en god stämning.
Dina arbetsuppgifter
Din uppgift är att ha det övergripande ansvaret för serviceaffären på VW Malmö. Det innefattar skadeverkstad, verkstad, kundmottagning och reservdelar. Dina viktigaste uppgifter är att se till att verksamheten utvecklas med kompetent och motiverad personal, nöjda kunder samt lönsamhet.
Du sätter självständigt och i samarbete med platschefen upp mål, utarbetar strategier och handlingsplaner. Du stöttar organisationen operativt i olika aktiviteter samt ser till att medarbetarna har de resurser som behövs för att kunna leverera sitt bästa. Genom ett närvarande ledarskap ser du varje medarbetare.
Du har det övergripande ansvaret för att planera, leda och följa upp verksamheten. Du har ansvaret för arbetsmiljö- och skyddsfrågor.
Din bakgrund
Vi söker dig som har dokumenterad arbetslivserfarenhet från ledande befattning och brinner för organisationsutveckling. Du har ett coachande ledarskap med goda egenskaper i ekonomi, målstyrning och uppföljning. Vi ser att du har en godkänd gymnasieutbildning samt relevant vidareutbildning inom ekonomi eller ledarskap.
Du har arbetet flera år inom Servicemarknad där du fått god förståelse för verkstad, reservdelar och dess processer. Du har god datavana och kunskaper inom Office-paketet. Meriterande om du har erfarenhet att arbeta i Automaster. Du uttrycker dig obehindrat på svenska och engelska såväl i tal som i skrift. B-körkort är ett krav.
Din profil
Rollen som Servicechef ställer krav på din förmåga att arbeta över flera områden och att hantera såväl detaljer som strategiska frågor. Du är en person som gillar att arbeta med människor och du har en förmåga att bygga starka team. Du är trygg i att leda en verksamhet genom andra där du skapar delaktighet för att kunna uppnå avdelningens uppsatta mål.
För att lyckas i rollen är det viktigt att du har en hög förståelse för kundresan och en förmåga att skapa engagemang och omsätta planer i handling. Du har en positiv attityd som lätt smittar av sig till din omgivning.
Som person är du lyhörd, ödmjuk och kvalitetsmedveten. Du inspireras av att utveckla ditt team med såväl utbildning som personlig coachning.
Din Bil Gruppen eftersträvar jämställdhet och mångfald. Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför en verksamhet.
Ansökan
Din Bil Sverige genomför enligt gällande rekryteringsprocess i samtliga rekryteringar en kontroll av CV/Meritförteckning, vitsord och vandelsprövning innan anställning.
Skicka din ansökan snarast då urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.
VARMT VÄLKOMMEN MED DIN ANSÖKAN!