OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Euro Accident har länge legat i framkant i försäkringsbranschen både gällande vårdutbud och digitala tjänster.
Euro Accidents mål med sjukvårdsförsäkringarna är leverera marknadens bästa omhändertagande med ett konkurrenskraftigt erbjudande. Det gör vi genom integrerade digitala och analoga tjänster som gör patientresan till en modell för samhället.
Rollen som Skadereglerare
Som skadereglerare hos oss kommer du arbeta med att utreda möjligheten till ersättning för våra kunders räkning. Detta innebär b.la reglering av sjuk - och olycksfallsförsäkring, barnförsäkringar och livförsäkringar. Reglering innebär bla att vi tar emot skadeanmälningar, ersättningsanspråk och utreder ersättningar för medicinsk - och ekonomisk invaliditet.
Som skadereglerare kommer du vara behjälplig vid frågor om villkor och handläggningsrutiner från våra olika avdelningar. Du kommer att hålla kontakt med våra kunder via brev, mail och telefon vilket ställer höga krav på din goda förmåga till kommunikation.
Vi vill att alla som arbetar hos oss ska känna sig engagerade och vara aktiva med att bidra. Därför ser vi det som viktigt att du deltar i kvalitets- och förbättringsarbetet på avdelningen. På så sätt kan vi skapa en väl fungerande verksamhet med hög kompetens och bibehålla vår attraktiva arbetsplats.
Dina kvalifikationer
För att trivas på vår skadeavdelning krävs det att du är självgående och drivande samt att du har ett strukturerat arbetssätt. Som person är du positiv och prestigelös. Det är av stor vikt att du tycker om att ta ansvar för dina arbetsuppgifter och se till att få saker gjorda.
Vi ser gärna att du har erfarenhet från ett serviceorienterat yrke eller försäkringsbranschen. Erfarenhet från arbete inom vården såsom tex undersköterska eller sjuksköterska är meriterande men inget krav.
Din datorvana är mycket god och du har även kunskaper i Officepaketet. Du talar och skriver svenska och engelska obehindrat.
Om din arbetsplats
Du är placerad på Euro Accidents kontor i Växjö.
Vad vi kan erbjuda dig
Gemenskapen med kollegorna och en genuin kultur präglad av omtanke, handlingskraft och nytänkande är det som gör att våra medarbetare trivs, har kul och mår bra på jobbet.
Vi har också ett stort fokus på medarbetarnas hälsa och välmående och strävar efter att du ska kunna få, och välja, en sund balans mellan arbete och privatliv. Utöver pension och försäkring innehåller vårt omfattande förmånspaket bland annat ett generöst friskvårdsbidrag, träning på arbetstid, hälsoscreening, sjukvårdsförsäkring och samtalsstöd för privata och arbetsrelaterade problem.
Sedan 2016 är Euro Accident certifierade som en utmärkt arbetsplats av Great Place to Work. Vi har som långsiktigt mål att bli listade som en av Sveriges bästa arbetsplatser och gör kontinuerligt mätningar för att kunna förbättra våra insatser som arbetsgivare.
Din anställningsform
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med 6 månaders provanställning.
Vill du bli en av oss?
Välkommen med din ansökan senast den [25] [februari]. [2021].
I denna rekrytering sätter vi stor vikt vid dina personliga egenskaper, samt din förmåga att komplettera och samarbeta med vårt befintliga team. I denna process kommer vi därför att använda oss av persolighetstester och begåvningstester för stöd till urval.
Om du har några frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta oss.
Om Euro Accident
Euro Accident är ett svenskt livförsäkringsbolag med 1,5 miljard kronor i årlig premievolym, 350 000 försäkrade fördelade på 35 000 företag och 240 medarbetare på kontor i Göteborg, Köpenhamn, Malmö, Oslo, Stockholm, Växjö och Örnsköldsvik.
Med visionen om en trygg och frisk värld bidrar Euro Accidents försäkringar till att nordiska företag har hållbara medarbetare som kan arbeta och hantera sin tillvaro. Euro Accidents försäkringar distribueras av försäkringsförmedlare och partners till företag och deras medarbetare. Läs gärna mer på euroaccident.se.