Är du vår nya specialist för personalstödsystemet Heroma?

Är du vår nya specialist för personalstödsystemet Heroma?

Arbetsbeskrivning

Har du en djup systemförståelse och drivs av att utveckla löne- och HR-processer i en större organisation? Söker du en verksamhet som kan erbjuda ett intressant jobb inom HR- & löneområdet? Om du dessutom vill du jobba i ett bra drivet team, då är det Dig vi söker till tjänsten som specialist för vårt HR-system Heroma.

Avdelningen för löne-& personaladministration söker en ny medarbetare, då en av våra erfarna specialister för vårt personalstödsystem Heroma kommer sluta i vår och vi behöver ersätta henne. Vi är drygt 35 medarbetare på hela avdelningen som bland annat ser till att säkerställa att drygt 11 500 personer får sin lön varje månad. Vi underhåller personalsystemet Heroma & Hogia och flera andra stödsystem samt arbetar med övrig personaladministration så som anställningsavtal och pensionsfrågor samt central diarieföring och administration av internutbildningar och kurser/konferenser. Vårt uppdrag är att stötta hela regionen med våra administrativa tjänster inom personalområdet.

Arbetsuppgifter:
Som specialist för vårt HR-system ingår du i en större systemförvaltningsorganisation enligt PM3 modellen som regionen jobbar utifrån. Du jobbar i ett team på fyra personer, varav en är förvaltningsledare. Som specialist kommer du att jobba med underhåll, implementering av nya moduler, utvecklingar samt felsökning. Inställningar samt uppdateringar utifrån kollektivavtal (AB) och lagar som styr alla medarbetares anställningar och därmed löneutbetalningar sker dagligen. Du har ett nära samarbete med systemförvaltningen på IT-enheten och leverantören av systemet. En förståelse för offentlig verksamhet som regionen bedriver behöver finnas för att möta upp förväntningar på hur systemet underlättar vardagen för chefer och medarbetare. Vi ansvarar för att lönekörning varje månad fungerar.

I ditt arbete ingår att ta fram och analysera viss personalstatistik, utifrån beställning av verksamheterna inom regionen och vår regionledning. En del av uppdragen innebär rapportering till myndigheter som SCB, SKR (Sveriges kommuner och regioner), Skandia m.fl. Du kommer vara vår expert på personalsystemet och därmed på all data som går att få fram ur systemet.

Kvalifikationer:
Du har akademisk utbildning inom HR- eller IT-systemområdet, alternativt annan utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten. Det är meriterande om du har arbetat med personalstödsystem tidigare. Du har erfarenhet av att tolka arbetsrättsliga lagar och avtal, och hur de påverkar löneutbetalningen. Du har dokumenterad erfarenhet av att arbeta med utveckling av både rutiner och system. Då vårt personalstödsystem är komplext och innefattar flera moduler så som rekrytering, rehabilitering, löneöversyn och kompetensverktyg med flera behöver du ha erfarenhet av HR-frågor och/eller löneprocessen för att ha en helhetsförståelse för komplexitet i uppdraget.

Som person är du strukturerad och analytisk. Du är pedagogisk och har lätt för att kommunicera, både internt i organisationen och med leverantören. Att ge en bra och hög service är viktigt, och för att trivas hos oss ska du vara en teamspelare där vi värnar varandra och jobbar med öppenhet och transparens.

Tillträde:
Enligt överenskommelse, gärna tillsättning omgående. Intervjuer sker löpande, så vänta inte med att söka!

Vår organisation:
Regionservice arbetar med service till Region Örebro läns verksamheter. Hos oss finns många olika arbetsuppgifter och yrken inom områden som administration, fastigheter, IT, medicinsk teknik, kundtjänst, kost, städ, transport och logistik. Regionservice präglas av stort engagemang för service, samverkan och utveckling av arbetsmetoder. Våra 850 medarbetare är vår främsta tillgång för att göra ett gott arbete med kunden i fokus.

Region Örebro län är en av länets största arbetsgivare och en viktig tillväxtmotor i regionen. Vi arbetar för människors hälsa, trygghet och välbefinnande och för länets utveckling. Hos oss finns spännande och viktiga jobb inom bland annat hälso- och sjukvård, tandvård, kollektivtrafik, kultur och näringslivsutveckling. Tillsammans skapar vi ett bättre liv.
Ansökan ska innehålla fullständig CV med meritförteckning, personligt brev samt adressuppgifter och ärendenummer till sökt tjänst. Intyg, betyg, examensbevis med mera ska lämnas vid en eventuell intervju.

Övrigt:
Vi har gjort vårt medieval för denna rekrytering och undanber oss därför erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annonsering.

Kontaktpersoner på detta företaget

Chef Larsson, Ing-Marie

Chef Delnavaz, Daniel
0581-85330
Avdelningschef Wennerlund, Jan
019-6026113
Verksamhetschef Jansson, Annsofi
019-6028808
Avdelningschef Larsson, Yvonne
019-6027181
Avdelningschef Garpenholt, Lottie
0581-85287
Verksamhetschef Tegelberg, Åke
019-6024050
Verksamhetschef Kullberg, Gill

Verksamhetschef Neander, Ulla
0583-85760
Avdelningschef Jangentorp, Lena

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Region Örebro län
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 december 2020
  • Ansök senast: 31 december 2020

Besöksadress

se hemsida
None

Postadress

Box 1613
Örebro, 70116

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024