OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du en djup systemförståelse, och drivs av att utveckla IT-system i en större organisation? Söker du en verksamhet som kan erbjuda ett intressant jobb inom HR- & löneområdet? Om du dessutom vill du jobba i ett bra drivet team, då är det Dig vi söker till tjänsten som specialist för vårt personalstödsystem Heroma.
Avdelningen för löne-& personaladministration söker en ny medarbetare, då en av våra erfarna specialister för vårt personalstödsystem Heroma kommer sluta i vår och vi behöver ersätta henne. Vi är drygt 35 medarbetare på hela avdelningen som bland annat ser till att säkerställa att drygt 11 500 personer får sin lön varje månad. Vi underhåller personalsystemet Heroma & Hogia och flera andra stödsystem samt arbetar med övrig personaladministration så som anställningsavtal och pensionsfrågor samt central diarieföring och administration av internutbildningar och kurser/konferenser. Vårt uppdrag är att stötta hela regionen med våra administrativa tjänster inom personalområdet.
Arbetsuppgifter:
Som specialist kommer du att jobba med underhåll, implementering av nya moduler, utvecklingar samt felsökning i systemet. Du ingår i en större systemförvaltningsorganisation enligt PM3 modellen som regionen jobbar utifrån. Vi jobbar i ett team på fyra personer, varav en är förvaltningsledare. Du tar med hjälp av SQL-frågor fram data som behövs inom olika verksamheter för sammanställningar och rapporter.
Inställningar samt uppdateringar utifrån kollektivavtal (AB) och lagar som styr alla medarbetares anställningar och därmed löneutbetalningar är sker dagligen. Du har ett nära samarbete med systemförvaltningen på IT-enheten och leverantören av systemet. En förståelse för offentlig verksamhet som regionen bedriver behöver finnas för att möta upp förväntningar på hur systemet underlättar vardagen för chefer och medarbetare. Vi ansvarar för att lönekörning varje månad fungerar.
I ditt arbete ingår att ta fram och analysera viss personalstatistik, utifrån beställning av verksamheterna inom regionen och vårt regionkansli. En del av uppdragen innebär rapportering till myndigheter som SCB, SKR (Sveriges kommuner och regioner), Skandia m.fl. Du kommer vara vår expert på personalsystemet och därmed på all data som går att få fram ur systemet.
Kvalifikationer:
Vi söker dig som har akademisk utbildning inom IT-systemområdet, alternativt har annan utbildning exempelvis inom HR-området som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten. Det är ett krav att du har arbetat med personalstödsystem tidigare i någon form. Du behöver kunna tolka lagar och avtal som styr HR-området och hur det påverkar löneutbetalningen. Vi utgår från kollektivavtalet AB. Då vårt personalstödsystem är komplext och innefattar flera moduler så som rekrytering, rehabilitering, löneöversynsmodul, kompetensverktyg med flera behöver du ha en grund inom personalfrågor för att ha en helhetsförståelse för komplexitet i uppdraget. Du måste även ha kunskap om, och förståelse för löneprocessen.
Som person är du strukturerad och analytisk. Du är pedagogisk och har lätt för att kommunicera, både internt i organisationen och med leverantören. Att ge en bra och hög service är viktigt, och för att trivas hos oss ska du vara en teamspelare där vi värnar varandra och jobbar med öppenhet och transparens.
Tillträde:
Enligt överenskommelse, gärna tillsättning omgående. Intervjuer sker löpande, så vänta inte med att söka!
Vår organisation:
Regionservice arbetar med service till Region Örebro läns verksamheter. Hos oss finns många olika arbetsuppgifter och yrken inom områden som administration, fastigheter, IT, medicinsk teknik, kundtjänst, kost, städ, transport och logistik. Regionservice präglas av stort engagemang för service, samverkan och utveckling av arbetsmetoder. Våra 850 medarbetare är vår främsta tillgång för att göra ett gott arbete med kunden i fokus.
Region Örebro län är en av länets största arbetsgivare och en viktig tillväxtmotor i regionen. Vi arbetar för människors hälsa, trygghet och välbefinnande och för länets utveckling. Hos oss finns spännande och viktiga jobb inom bland annat hälso- och sjukvård, tandvård, kollektivtrafik, kultur och näringslivsutveckling. Tillsammans skapar vi ett bättre liv.
Ansökan ska innehålla fullständig CV med meritförteckning, personligt brev samt adressuppgifter och ärendenummer till sökt tjänst. Intyg, betyg, examensbevis med mera ska lämnas vid en eventuell intervju.
Övrigt:
Vi har gjort vårt medieval för denna rekrytering och undanber oss därför erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annonsering.
Kontaktpersoner på detta företaget
Chef Larsson, Ing-Marie
Chef Delnavaz, Daniel
0581-85330
Avdelningschef Wennerlund, Jan
019-6026113
Verksamhetschef Jansson, Annsofi
019-6028808
Avdelningschef Larsson, Yvonne
019-6027181
Avdelningschef Garpenholt, Lottie
0581-85287
Verksamhetschef Tegelberg, Åke
019-6024050
Verksamhetschef Kullberg, Gill
Verksamhetschef Neander, Ulla
0583-85760
Avdelningschef Jangentorp, Lena