Är du vår nya stjärna? Assistanssamordnare till Uppsala kontoret sökes!

Arbetsbeskrivning

Gillar du att vara spindeln i nätet - vi söker en samordnare till vårt kontor i Uppsala!
#jobbjustnu
Alminia AB grundades är 1995 och är assistansanordnare för personer med funktionshinder som har rätt till personlig assistent. Vi har ca 850 medarbetare i hela landet och finns på 10 orter i Sverige.
Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta som personal- och kundansvarig inom personlig assistans.
Som person ser vi att du är strukturerad, empatisk trygg och noggrann. Vi ser att du har lätt att skapa långvariga relationer och har ett brinnande intresse för att möta och hjälpa människor med olika funktionsvariationer. För att lyckas i rollen som samordnare hos oss, krävs det att du är social, servicemedveten och har en väl utvecklad samarbetsförmåga. Det är även väldigt viktigt att du är en driven person med stor vilja för att klara upp till dem mål som företaget sätter upp.
Arbetet kräver att du kan arbeta självständigt och effektivt, då enhetschefen inte alltid utgår från Uppsala kontoret. Du kommer självklart att ha en nära kontakt med din enhetschef som leder och hjälper dig med det dagliga arbetet.
Rollen innebär att du ska vara den drivande kuggen i hjulet för kontorets utveckling och verksamhet samt spindeln i nätet kring våra kunder och medarbetare så att de får den i särklass bästa personlig assistans och service.
Du kommer sitta på ett vackert kontor i centrala Uppsala, då kunderna är utspridda i länet krävs det att du har ett körkort.


Arbetsuppgifter:
Upprätta nya avtal
Rekrytera medarbetare samt ansvara för schemaläggning och bemanning
Ansvarig för jourtelefon
Ansvara för kundernas beslut och dokumentation
Upprätta nya genomförandeplaner
Delta i säljorganisationen
Delta i hälso- och arbetsmiljöarbetet
Delta i APT möten
Ha kontakt med olika myndigheter
Samt diverse kontorsarbete



Har du erfarenhet av liknande arbete eller annat serviceinriktad arbete är det ett stort plus
Arbetstider och omfattning
Tillsvidare, provtjänstgöring 6 månader. Heltid, måndag – fredag (08-17)
Anställningsdatum
Enligt överenskommelse.
Ersättning
Månadslön, fast. Vi ser att du även uppger löneanspråk när du söker tjänsten.
Varmt välkommen med din digitala ansökan till:
Tiia.malki@alminia.se
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Kontaktpersoner på detta företaget

Samordnare Linda Lindgren
08-517 09 178
Samordnare Frida Freund
08-517 09 129
Samordnare Frida Freund

Samordnare Frida Freund
08-51709129
Enhetschef Lena Blidstam Olsson
0531-61061

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Alminia AB Sundbyberg
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 mars 2022
  • Ansök senast: 15 april 2022

Besöksadress

Järnvägsgatan 26 A
Sundbyberg

Postadress

Järnvägsgatan 26A
Sundbyberg, 17235

Liknande jobb


CFO med HR ansvar

CFO med HR ansvar

21 november 2024

20 november 2024