OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu finns chansen att bli en del av ett av Europas ledande bostadsfastighetsbolag med över 160 000 bostäder i 9 länder och ett fastighetsvärde om 339 mdkr. Här förvärvar, utvecklar och förvaltar vi fastigheter med ett långsiktigt perspektiv, guidade av våra värderingar Care, Dare, Share. Genom detta skapar våra medarbetare runt om i världen värde för våra ägare och omtänksamma boenden för våra hyresgäster.
Nu finns möjligheten att bli en del av vårt härliga gäng inom People & Culture, i rollen som en People & Culture Business Partner!
Vad kan vi erbjuda dig?
Vi är ett bolag som vuxit med flera hundra medarbetare på bara några få år, vilket innebär en ständig utveckling och spännande utmaningar där vi är många som lär oss helt nya saker varje dag! Här kommer du att fortsätta att stötta organisationen med att uppnå målet att skapa en Friendly Workplace, där alla medarbetare kan nå sin fulla potential!
Rollen är bred och innefattar hela medarbetarcykeln från attraktion till rekrytering, utveckling och ambassadörskap, där du själv med din kompetens också har möjlighet att forma rollen tillsammans med organisationen.
Din primära organisation att stötta finns i mellersta och norra Sverige, vilket innebär att du behöver vara resbar några dagar per månad. Utöver din generella roll kommer du även ha ett extra ansvar för frågor kopplade till arbetsrätt och arbetsmiljö. Du är placerad i fina lokaler på vårt huvudkontor i Malmö, där fyra härliga och kompetenta kollegor väntar.
Vad innebär rollen?
Du är en del av det svenska People & Culture-teamet, som består av en fyra personer; En Head of People & Culture - din direktrapporterande chef, två People & Culture Business Partners samt en People & Culture Coordinator. På samma kontor finns även sju kollegor som arbetar med People & Culture på koncernnivå, som även dem blir nära kollegor till dig i denna roll.
Att skapa en Friendly Workplace, innebär i vår roll att vi stöttar, utvecklar och utmanar cheferna samtidigt som vi följer upp och kvalitetssäkrar processer som en del i verksamhetsutvecklingen. En vanlig dag kan exempelvis se ut som så att du startar med ett samtal kring återgång i arbete, därefter gå in i en workshop för att diskutera beslutsunderlag till ledningsgruppen gällande förmåner, följt av lunch på takterrassen med härliga kollegor. Under eftermiddagen kan du sedan ha dialog kring personlighetstester vid en rekrytering med en rekryterande chef och avsluta med att publicera två rekryteringsannonser.
Då vi på Heimstaden lägger rälsen samtidigt som vi kör tåget, har vi inte alla processer och arbetssätt på plats redan - vi lär oss istället och justerar längst med vägen. Vi har kommit långt sedan vi började och har nu gedigna program vid introduktionskurser, fantastiska systemstöd i bland annat People Data (Workday) och Medarbetarengagemang (Peakon) och mallar för strukturerat arbetsmiljöarbete. Samtidigt anställer vi fler än 7 personer i månaden bara i Sverige, vilket innebär att du behöver vara duktig både på att prioritera och att omprioritera.
För att ha rätt förutsättningar för denna roll, behöver du:
• Minst en Kandidatexamen inom Personal/Beteendevetenskap alternativt Ekonomi med komplettering inom HR/Arbetsrätt
• Minst 5 års erfarenhet från en liknande roll i en organisation med både tjänstemän och kollektivanställda
• God erfarenhet av att arbeta med rekrytering
• God erfarenhet av tillämpning av svensk arbetsrätt
• God erfarenhet av tillämpning av svensk arbetsmiljölagstiftning
• Erfarenhet av en internationell organisation och känner sig trygg i att både prata och skriva på engelska, såväl som svenska
• B-körkort (har du även tillgång till egen bil är det ett plus men inget måste)
Utöver det är det starkt meriterande om du även har:
• Certifiering i ett testverktyg (extra bra om det Ascend, vilket vi använder)
• God erfarenhet av och trivs med digitala HR-verktyg (vi gör vågen om du arbetat i Workday tidigare!)
För att lyckas i rollen behöver du vara driven, engagerad och självgående, där du har förmågan att strukturera och prioritera (och omprioritera) ditt eget arbete väl. Du är tydlig, håller vad du lovar och agerar alltid föredöme för andra. Utöver det har du en hög integritet och trivs med ett arbeta i ett högt tempo där du ständigt tittar efter smartare sätt att arbeta, med en hög ambition att leverera.
För att trivas i vår kultur behöver du ha en positiv och lösningsorienterad attityd, hög energi och en stor dos humor! Du har alltid en "We before Me" attityd och trivs i rollen att agera bollplank där du hjälper andra att lyckas.
Heimstaden
Våra värderingar är oerhört viktiga för oss; Care, Share och Dare. Här har alla våra medarbetare ansvar för att dessa genomsyras i vardagen, i både smått och stort. Läs gärna mer om vad våra medarbetare tycker om hur det är att jobba hos oss: https://heimstaden.com/jobba-har/
Då du inte bara ska välja oss utan vi ska välja varandra, har slutkandidaterna även möjlighet att ta referenser på sin nya chef - en transparens vi förordar och tror mycket på!
Ansökan
Vi jobbar med löpande urval så tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstidens slut (10 december 2023). Vänta därför inte med din ansökan, utan ansök redan idag!
För att matchningen oss emellan ska bli så bra som möjligt har vi på Heimstaden valt att arbeta med tester i vår rekryteringsprocess. Testerna hjälper oss att kunna matcha rätt person med rätt jobb. På detta sätt ökar vi chansen för att du som blir anställd kommer att trivas hos oss och att du har rätt förutsättningar för att lyckas i din roll!
Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi även en bakgrundskontroll innan anställning kan bli aktuell. Vi använder bakgrundskontroller från SRI. Här kan du läsa mer om hur en bakgrundskontroll går till: https://sri.se/faq-kandidat-bakgrundskontroll/
Kontaktpersoner på detta företaget
Helena Sahlberg