OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en person som värdesätter utveckling, engagemang och omtänksamhet i ditt arbetsliv? Då skulle vi passa bra ihop – för det gör vi också.
Genom att jobba hos oss är du med och bidrar till en bättre vardag för tusentals människor i Marks kommun. Inte minst din egen. Hos oss får du möjlighet att växa – både som person men också i din yrkesroll, samtidigt som det du jobbar med får ett helt samhälle att växa. Oavsett vad dina arbetsuppgifter är så kommer du göra livet för alla de som bor och verkar här lite enklare. Och det är något vi värdesätter högt. Vår vision är att vara en nära kommun med människan i fokus. Nära varandra, vår omvärld och framtiden. Vi vill vara ett närvarande samhälle som med lugn och värme står bakom ryggen och tar emot våra 35 000 invånare, 3 500 medarbetare och hundratals företagare. Då blir varenda medarbetare hos oss betydelsefull. Tillsammans ser vi till att ett helt samhälle fungerar.
Som administratör/nämndsekreterare kommer du jobba på vårt förvaltningsgemensamma stöd som sorterar under Samhällsbyggandsförvaltningen. Det är sammanlagt 7 medarbetare samt enhetschef på förvaltningsgemensamt stöd som ansvarar för all administration. Gruppen har till uppgift att stödja samt utveckla Samhällsbyggnadsförvaltningens olika processer genom nämndadministration, ekonomi, personalfrågor, arkiv samt kommunikation. I Samhällsbyggnadsförvaltningen ingår även samhällsutvecklingsenheten, byggenheten, miljöenheten samt enheten för näringsliv, destination och hållbarhet.
ARBETSUPPGIFTER
Till de vardagliga arbetsuppgifterna hör att sköta post- och diarieföring, debitering, fakturering, expediering av beslut, rättidsprövning, dokumenthantering och att vara ett stöd för verksamheter inom förvaltningen.
Som nämndsekreterare ansvarar du för nämndens administration, koordinerar och handlägger ärenden åt nämnden och du deltar vid nämndens sammanträden samt presidieöverläggningar. I uppdraget ingår att bevaka så att ärenden kommer upp för beslut. Du ansvarar för diarieföring, bevakning av överklagade ärenden och övrig samordning av nämndprocessen.
KVALIFIKATIONER
Du bör ha erfarenhet av administrativt arbete och en för arbetet relevant eftergymnasial utbildning. Du har kompetens och erfarenhet av olika administrativa system. Kunskap i kommunallagen, förvaltningslagen, plan- och bygglagen samt erfarenhet av att jobba inom offentlig förvaltning är meriterande. Vi söker dig som är noggrann, serviceinriktad och tycker om att lära dig nya saker. Du trivs med att samarbeta med andra och att lyssna in, samtidigt som du självständigt kan driva och utveckla processer framåt.
ÖVRIGT
Vi som jobbar inom Marks kommun utvecklar gemensamt vår tillsammanskultur genom att vi är engagerade, omtänksamma och utvecklande, till långsiktig nytta för individ och samhälle.
Som arbetsgivare främjar vi lika rättigheter, skyldigheter och möjligheter för alla medarbetare och värdesätter de kvaliteter som mångfald och en jämn könsfördelning kan tillföra verksamheten.
Marks kommun erbjuder olika personalförmåner såsom ex. attraktivt friskvårdsbidrag, rabatterat årskort på Västtrafik, hyrcykel, pensions- och semesterväxling samt i förekommande fall flexibel arbetstid. Vi har också bra kommunikationer mellan ex Göteborg, Borås, Varberg och det är lätt att parkera om du kör bil.
Vi undanber oss vänligen men bestämt kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.