Är du vår nya superhjälte?

Arbetsbeskrivning

Denna rekrytering görs i samarbete med Pinetree




VÅRT ERBJUDANDE


Vi är våra kunders hjältar! Vårt fokus är att ha nöjda användare och få anställda hos kunder att känna sig bekväma framför datorn. Vi är mycket omtyckta hos våra kunders personal och det hjälper oss att ha en skön arbetsmiljö. Det kul att hjälpa och vara hjälte.

Vi är prestigelösa och tar mycket hjälp av varandra och lyfter varandras styrkor. Chefen vet inte alltid bäst och uppskattar åsikter oavsett om de är medhållande eller avvikande. Vi delar kontorsmiljö med andra bolag där vi både har kul ihop och samarbeten.

Vi har återkommande After works på någon bra pub och olika aktiviteter som kan vara allt från Hockey till Escape room eller laserspel.

ARBETSBESKRIVNING


Vi jobbar mycket nära kunder och uppmuntrar kunderna att engagera sig vilket ställer krav på att du är ödmjuk och ej besserwisser. De kunder som tenderar att känna sig ”dum” framför datorn ska stärkas och tro på sig själv, datorn ska sluta vara ett hinder.

Som supporttekniker kommer du utöver att support till våra kunder få ansvar mycket ansvar kring att plocka fram passande datorer, mobiler och andra it-prylar till kunder.

Första tiden kommer du bistå oss, lära känna kunderna, lära känna oss på företaget och systemet. När tiden är mogen kommer du få vara kontaktperson för några kunder. Det innebär huvudansvar i att ge support och ha koll på kundens miljö. I övrigt samarbetar vi mycket och hjälps åt kring alla kunder, ingen är bäst på allt och därför utnyttjar vi varandras styrkor.


UTVECKLINGSMÖJLIGHETER

Med erfarenhet och visad förmåga att förstå användarens behov kan man få ansvar i attbygga avancerade IT-miljöer (IT-arkitekt).

Vid intresse i sälj och förmåga att nätverka kan man få säljansvar och få gå på nätverksevents och delta i nätverksgrupper.

Möjlighet att gå kurser och ta certifieringar från tex - Server och moln: Microsoft och Citrix, eller avancerade nätverk: Ruckus wireless, Sophos, Clavister.

DIN PROFIL


Vi söker dig som har studerat IT-teknisk utbildning på gymnasiet. Det är meriterande med en eftergymnasial utbildning inom server, nätverk, datasäkerhet eller moln.


Du har tidigare erfarenhet från arbete med kundkontakt och försäljning inom IT. Det är meriterande om du tidigare arbetat medIT-support, server, nätverk, datasäkerhet och moln.


Du behöver kunna Kunna felsöka en windowsdator samt grundläggande kunskap i datornätverk - tex vad är: ip, nätmask, dhcp, dns, router är för något ;-)

Det är meriterande om du har djupare kunskap om

- Mac

- Kan använda Linux

- Sätta upp och drifta Windows server

- Managerade nätverk

- Office 365

- Azure,

- Open stack

- Datornät (tex: subnät, vlan, routingprotokoll, sip, nat/sat)




ÖVRIGT


Marknadsmässig fast lön och bra förmåner


Tjänsten kommer tillsättas omgående

Kontaktpersoner på detta företaget

Per Lindhe
+46 8 410 455 00
Daniel Wren

Karolina Lundin

Angelica Salazar Nelin
0734-26 29 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Pinetree
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Lön enligt överenskommelse
  • Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
  • Publicerat: 17 januari 2018

Besöksadress

No 18 Grand Central, Centralplan 15, Stockholm
None

Postadress

No 18 Grand Central, Centralplan 15
Stockholm, 11120

Liknande jobb


25 november 2024

25 november 2024

25 november 2024

2nd line supporttekniker

25 november 2024