Är du vår nya Supporttekniker i Stockholm?

Är du vår nya Supporttekniker i Stockholm?

Arbetsbeskrivning

Har du erfarenhet av att ha arbetat som servicetekniker/kyltekniker mot produkter inom luft/luft, luft/vatten och bergvärme? Är du en kommunikativ problemlösare som trivs med att prata i telefon? Då kan det vara dig vi söker!
Om Daikin
Daikin grundades 1924 och är idag världsledande inom värmepumpar och luftkonditionering. Vi bedriver intensiv forskning inom områden såsom mekanik, elektronik, kemi och köldmedier. Vi tror inte på att endast följa de trender som redan finns på marknaden. Vi tror på att våga leda marknaden och ständigt skapa nya, innovativa lösningar för att kunna möta våra kunders behov på bästa sätt. Denna inställning, tillsammans med vår tekniska kunskap och intensiva forskning, har gett oss en framträdande position på marknaden. Om du vill vara del av ett nyskapande företag som inte fastnar i gamla mönster är vi rätt för dig!
Daikins produkter och system har funnits i Sverige sedan 1969 och har genom åren gjort sig kända för sin höga kvalité och driftsäkerhet. Du kan läsa mer om företaget och produkterna på www.daikin.se.
Om tjänsten
Daikin söker nu efter en ytterligare kollega till vår tekniska support i Stockholm. De produkter som du kommer ge teknisk support kring är våra konsumentprodukter - luft/luft, luft/vatten och bergvärme. Dina arbetsuppgifter är framförallt att hjälpa Daikins kunder genom att bl.a. felsöka via telefon och mail.
Arbetsuppgifterna innebär även dokumentation av serviceorder i systemet SDF, kvalitetsuppföljning i systemet GIB, beställa reservdelar i SAP och uppdatera sig kring Daikins tekniska dokument. 
Emellanåt kan du behöva åka ut till kunden om problemet inte går att lösa över telefon. Dina arbetstider kommer i regel vara mån-tors kl 8-16,30 och fre kl 8-16.
Detta söker vi:
Vi söker dig som tidigare arbetat som kyl och servicetekniker i minst 4 år. Du ska ha erfarenhet av att ha hanterat teknisk information (gärna på engelska) och du ska ha en förmåga att vilja lära dig nya system. Vidare behöver du ha:
·        B-körkort
·        Personligt kylcertifikat klass 1
·        VVS erfarenhet är ett krav
·        Meriterande med el-behörighet, bb1 (ej krav)
·        God kunskap i svenska och engelska i både tal och skrift
·        Meriterande om du har arbetat i SDF
·        Förmåga att vilja lära sig nya system
Som person är du kommunikativ då det är viktigt att du har en förmåga att kunna beskriva vad som har hänt för kunderna tydligt. Vidare är du en handlingskraftig problemlösare som sätter kunderna i fokus. Du måste vara tekniskt intresserad och tycka det är kul att fortlöpande utbildas inom Daikins produkter. Då arbetet innebär mycket telefonkontakt med våra kunder ska du trivas med att ha telefonen som huvudsakligt arbetsredskap.
Att jobba på Daikin
Vi tillhandahåller regelbundna vidareutbildningar för att du som medarbetare ska få rätt kompetens. Dessa hålls både i Sverige och utomlands och ger dig goda möjligheter att utvecklas i din yrkesroll. Ett av våra värdeord är att ”Ha Kul!”, vilket vi verkligen har!
Vi erbjuder dessutom goda förmåner såsom sex veckors semester, 5000kr i friskvårdsbidrag och bra pensionsavtal.
Ansökan
Låter det intressant och stämmer beskrivningen in på dig? Maila din ansökan till rekrytering@daikin.se och ange referens "Teknisk support" i ämnesraden.
Osäker? Du är välkommen att kontakta Erika Strömberg på tel: +46(0)10 722 24 44.  
Intervjuer och urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt.
Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Malin Magnusson
+46767806864

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Daikin Sweden AB DANDERYD
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast och rörlig lön
  • Publicerat: 27 januari 2020
  • Ansök senast: 26 februari 2020

Besöksadress

Svärdvägen 19
None

Postadress

Box 619
DANDERYD, 18216

Liknande jobb


4 december 2024

4 december 2024