Är du vår nya Teamchef (kund- och personalansvarig) som brinner för att gör

Är du vår nya Teamchef (kund- och personalansvarig) som brinner för att gör

Arbetsbeskrivning

På Assistans i Balans strävar vi varje dag efter att vara den bästa assistansanordnaren för våra uppdragsgivare, som alla har omfattande funktionsnedsättning - men vi vill också vara den bästa arbetsgivaren för alla våra anställda. Tillsammans gör vi skillnad, på riktigt!  

Alla våra uppdragsgivare behöver personlig assistans i livet. Det innebär en daglig kamp för rätten att få leva på sina egna villkor, självständigt och med full delaktighet i samhället. Denna möjlighet stärks genom lagen LSS men kräver också målmedvetna insatser av alla oss som vill se det i verkligheten. I vårt arbete har vi direkt möjlighet att förbättra världen en liten smula, varje dag. Vår vision är att frigöra livskraft för alla, och det är ett väldigt givande arbete.
 
Assistans i Balans behöver nu stärka upp vårt lag med en ny spelare. Vi söker efter dig som brinner för att göra skillnad, i nära relation med våra uppdragsgivare. Vi arbetar ofta i ett högt tempo och med beslut som är snudd på livsavgörande för våra uppdragsgivare, men just därför är vi också prestigelösa i vårt arbete: Hos oss är det självklart att be om hjälp, vi stöttar varandra i vått och torrt och dagarna bjuder på många skratt.
 
Du som söker jobbet som teamchef (kund- och personalansvarig) behöver vara självgående och strukturerad, du har ett stort driv och en förmåga att prioritera snabbt och rätt - alltid med uppdragsgivarens behov i fokus. Du är genuint intresserad av att lära känna våra uppdragsgivare och du räds inte att besöka dem på plats, för att få en tydligare bild av behoven. Som teamchef ansvarar du för ett antal assistanser; dvs samordningen mellan uppdragsgivare, personliga assistenter och arbetsledare.
Arbetet som teamchef innebär många administrativa arbetsuppgifter såsom dokumentation, planering av möten och utbildningar, kontakter med myndigheter med mera. Du svarar på frågor och återkopplar till uppdragsgivaren så snabbt som det bara är möjligt. Samtidigt är du ansvarig för att coacha medarbetarna och medverka i rekrytering. Kort sagt: Du är motorn i hela stödfunktionen!
 
Tidigare erfarenheter på området, inom ledarskap eller relevant utbildning är självklart meriterande, men dina personliga egenskaper är viktigast: Att du har förutsättningar att bli en högt värderad medspelare i vårt vinnande lag!
 
Praktiskt om tjänsten: Heltid. Vi är kopplade till kollektivavtal Fremia-Vision. Hos oss blir du en del av ett team som gör ett otroligt viktigt jobb, och du får ta del av vårt stora utbildningsutbud. Vårt kontor ligger på Råsundavägen 18 i Solna, dit du lätt tar dig med pendeltåg eller buss.
 
Välkommen med din ansökan; CV och ett personligt brev till info@assistansibalans.se senast 9 november 2022. Vi kommer att göra löpande urval vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan annonsens slutdatum.
 
Vi ser fram emot att träffa dig!

Kontaktpersoner på detta företaget

Personlig rådgivare Jessica Molin
08-50387242
Personlig samordnare Johanna Karnström
08-50387242
Johanna Karnström

Personlig samordnare Monika Ahmed
08-50387242
Personlig samordnare Lena De la Rivera
08-50387242
Personlig rådgivare Jessica Molin
08-50387242
Personlig samordnare Jessica Ferdman
08-50387242
Personlig samordnare Karin Rådeborn
08-50387242
Heléna Karnström
0734614600
Personlig samordnare Madeleine Wigh
0734280672

Sammanfattning

  • Arbetsplats: ASSISTANS I BALANS I SVERIGE AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 oktober 2022
  • Ansök senast: 9 november 2022

Besöksadress

Drottningholmsvägen 7
Stockholm

Postadress

Drottningholmsvägen 7
Stockholm, 11242

Liknande jobb


20 december 2024

20 december 2024

Area Manager/Teamledare

Area Manager/Teamledare

20 december 2024