OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Länsstyrelsen i Kronobergs län är en av 340 statliga myndigheter. Vi är direkt underställda regeringen och arbetar med många olika uppgifter inom natur och miljö, landsbygd och samhällsutveckling. Vi samverkar med statliga myndigheter, region, kommun, näringsliv och organisationer i länet och verkar för att nationella mål får genomslag regionalt. Vi arbetar med hållbar utveckling i ett Kronoberg för alla. Länsstyrelsen leds av landshövdingen som är myndighetschef. Vi är ca 200 medarbetare inom olika verksamhetsområden, där vi på olika sätt är samhällsbyggare, kunskapsförmedlare och rättsgaranter. För oss är det viktigt att vår värdegrund och vår vision om att vara ett föredöme är levande verktyg som tar oss framåt i vårt sätt att tänka och agera.
Telefonistorganisationen har två nationella uppdrag, en växelfunktion och en kundsupport för jordbrukarstöd. Vi står för ett professionellt och gott bemötande både mot externa och interna kunder. Vi är ett team på 16 tillsvidareanställda samt några timvikarier som varje vardag mellan kl.08.00-16.30 svarar på snitt 3000 samtal.
ARBETSUPPGIFTER
I arbetsuppgifterna ingår att vidareförmedla frågeställningarna inom hela Länsstyrelsens ansvarsområde. Guida kunderna om Länsstyrelsernas tjänster på webben, ta emot synpunkter och bidra till vårt ständiga förbättringsarbete. Arbetet utförs i huvudsak genom att ta emot och vidareförmedla samtal samt besvara frågor i telefon och via mail. Du kommer ingå i ett team där ni samarbetar för att ge kunderna bästa tänkbara service.
KVALIFIKATIONER
Du som söker har en stark känsla för service, du är noggrann och har förmåga att lyssna in vad kunden efterfrågar. Du har god kompetens och erfarenhet av att arbeta med dator som verktyg. Du har förmågan att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska. Genom delaktighet och engagemang bidrar till verksamhetens utveckling. Du är en lagspelare som är målinriktad och arbetar för att teamet ska nå utsatta mål. Du är kommunikativ och lyhörd samt är utpräglat serviceinriktad med intresse för samhällsfrågor. För att kunna utföra vårt uppdrag, är v i beroende av varandra. Därför ser vi hög närvaro som en självklarhet.
Meriterande är om du har utbildning inom kundkommunikation och bemötande eller erfarenhet från arbete inom kundtjänst. Erfarenheter inom telefonistyrket är också meriterande. Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper.
ÖVRIGT
Vi tillämpar 6 månaders provanställning.
Vissa av våra tjänster är säkerhetsklassade vilket innebär att säkerhetsprövning då kommer att genomföras. I dessa fall ska säkerhetsprövningen vara godkänd innan tillsättning.
Som tillsvidareanställd är du krigsplacerad på Länsstyrelsen i Kronobergs län.
Vi undanber oss vänligt alla erbjudande om annonserings- och rekryteringsstöd i samband med denna annons.
Artiklar i detta ämnet
- Gratis kontantkort - Hur då?