OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Länsstyrelsen Kronoberg är en statlig myndighet. Vi arbetar för ett mer hållbart Kronoberg där människor och företag växer tillsammans. Hos oss finns 220 engagerade medarbetare med kompetenser inom många olika expertområden. Vi genomför de uppdrag vi får från riksdag och regering och driver utveckling i länet i samverkan med olika aktörer.
Vårt kontor ligger i centrala Växjö och för oss är det viktigt att vår arbetsplats präglas av tillit, öppenhet, ansvar och respekt.
Telefonistorganisationen har två nationella uppdrag, en växelfunktion och en kundsupport för jordbrukarstöd.
Vi står för ett professionellt och gott bemötande både mot externa och interna kunder. Vi är ett team på sexton tillsvidareanställda samt några timvikarier som varje vardag mellan kl.08.00-16.30 svarar på i snitt 3000 samtal.
Hos oss är det viktigt att alla känner sig välkomna och värdefulla. Förutom viktiga arbetsuppgifter ser vi kompetensutveckling och friskvård som en självklarhet. Vi gillar olika, välkomnar mångfald och ser kunskaper i minoritetsspråk som värdefullt
Arbetsuppgifter
I arbetsuppgifterna ingår att vidareförmedla frågeställningarna inom hela Länsstyrelsens ansvarsområde. Guida kunderna om Länsstyrelsernas tjänster på webben, ta emot synpunkter och bidra till vårt ständiga förbättringsarbete. Arbetet utförs i huvudsak genom att ta emot och vidareförmedla samtal samt besvara frågor i telefon och via mejl. Du kommer ingå i ett team där ni samarbetar för att ge kunderna bästa tänkbara service.
Kvalifikationer
Du som söker har en stark känsla för service, du är noggrann och har förmåga att lyssna in vad kunden efterfrågar. Du har god kompetens och erfarenhet av att arbeta med dator som verktyg. Du har förmågan att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska. Genom delaktighet och engagemang bidrar du till verksamhetens utveckling. Du är en lagspelare som är målinriktad och arbetar för att teamet ska nå utsatta mål. Du är kommunikativ och lyhörd samt är utpräglat serviceinriktad med intresse för samhällsfrågor.
Meriterande är om du har utbildning inom kundkommunikation och bemötande eller erfarenhet från arbete inom kundtjänst. Erfarenheter inom telefonistyrket är också meriterande. Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Hos oss är det viktigt att alla känner sig välkomna och värdefulla. Förutom viktiga arbetsuppgifter ser vi kompetensutveckling, friskvård och flexibel arbetstid som en självklarhet. Vi gillar olika, välkomnar mångfald och ser kunskaper i minoritetsspråk som värdefullt.
Vi tillämpar 6 månaders provanställning vid tillsvidareanställning.
Vissa av våra tjänster är säkerhetsklassade vilket innebär att säkerhetsprövning då kommer att genomföras. I dessa fall ska säkerhetsprövningen vara godkänd innan tillsättning.
Som tillsvidareanställd är du krigsplacerad på Länsstyrelsen i Kronobergs län.
Vi undanber oss vänligt alla erbjudande om annonserings- och rekryteringsstöd i samband med denna annons.
Artiklar i detta ämnet
- Gratis kontantkort - Hur då?