Är du vår nya Terminalchef?

Arbetsbeskrivning

För DB Schenker är medarbetaren den viktigaste framgångsfaktorn. Hos oss blir du en del av ett globalt logistiknätverk med över 76.000 kollegor över hela världen, varav ca 4000 på ett 50-tal orter i Sverige. DB Schenker Sverige erbjuder allt från landtransporter, internationella sjö- och flygfrakter samt konsulttjänster till lager- och logistiklösningar. Vi tror att det är den enskilda individens glädje och engagemang som gör skillnad. Bli en av oss!
DB Schenker Distrikt Skara söker en Terminalchef som ska leda och utveckla terminalproduktionen tillsammans med cirka 20 medarbetare.

Arbetsbeskrivning:
Rollen som terminalchef är omväxlande med allt från vardagliga operativa uppgifter till strategiska frågor. Du ansvarar för distriktets terminalverksamhet, fastighet och distributionsåkerier. På vår terminal hanterar vi styckegods, utrikes gods och paket. Du ingår i distriktets ledningsgrupp och rapporterar till Marcus som är distriktschef i Skara samt funktionellt till Per som är ansvarig för alla terminaler i Sverige. Till din hjälp har du också tre driftiga gruppledare som tillsammans med alla medarbetare hjälper dig att utveckla terminalerna.

Vi tror på ett coachande och närvarande ledarskap. Du arbetar dagtid men produktionen pågår dygnet runt. Kunderna ger oss stort förtroende och som terminalchef är du en viktig kugge i att de fortsätter att välja oss. Att säkerställa och utveckla terminalernas arbetssätt så att allt flyter och att medarbetare trivs är nyckeln till vår framgång. Det är den korta beskrivningen av vad uppdraget som terminalchef innebär.

Eftersom du läst så här långt hoppas vi att vi fångat ditt intresse och att du vill veta mer. Vid eventuella frågor så är du varmt välkommen att kontakta Distrischef, Marcus Blomqvist via telefon: 0511-261 10 eller via mail:

Vem är du? Det är vi nyfikna på!

Vi skulle önska att du;

* delar vår ambition att ha nöjda kunder och medarbetare
* trivs som chef och ledare och vill fortsätta utvecklas
* att du har kapacitet, personlighet och kompetens att ta dig an rollen
* har erfarenhet av personalledning inom produktion/industri, eller från transport/logistik
* har erfarenhet av systematiskt arbetsmiljöarbete
* god datorvana
* att du känner igen dig i rollen och har värdefull kompetens i produktionsteknik, ekonomi och kvalitetsarbete.

Om vi är rätt för varandra så kommer vi att utvecklas tillsammans!

Information och ansökan:

Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillsättning enligt överenskommelse.
Din ansökan vill vi ha senast den 10/10- 2021 men gärna så snart som möjligt då vi i denna rekrytering kommer tillämpa löpande urval och intervjuer vilket gör att tjänsten kan komma att tillsättas innan sist ansökningsdag.

Vi undanbeder oss bestämt men vänligt ansökningar via epost.

Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Schenker AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 september 2021
  • Ansök senast: 8 oktober 2021

Postadress

Bunkalundsvägen 4
Helsingborg, 25368

Liknande jobb